تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۸۹۲۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

آغاز ساخت ۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن اقتصادی

آغاز ساخت ۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن اقتصادی
‌می‌متالز - مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: عملیات اجرایی ساخت مسکن اقتصادی بعد از گذشت یک سال پیگیری در قالب ساخت ۳۲۰۰ واحد آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، خشایار باقرپور مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران اظهار کرد: اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران از سال گذشته موضوع ساخت مسکن اقتصادی را مطرح کرد و پیگیر کش و قوس‌های فراوان در حوزه‌هایی نظیر کارشناسی، حقوقی و ... شد و بالاخره توانست در موعد مقرر کلنگ‌زنی را انجام دهد و عملیات اجرایی ساخت ۳۲۰۰ واحد در فاز ابتدایی را آغاز کند.

باقرپور در ادامه با بیان اینکه در زمینه تولید مسکن خلاء عمیقی مشاهده می‌شود و آمار‌ها حاکی از این موضوع است که معاملات در بازار مسکن به سمت واحد‌های با متراژ کوچک‌تر گرایش پیدا کرده است، افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که عمده معاملات مسکن حول محور واحد‌های کوچک‌متراژ است و متاسفانه ما به دلایل مختلف در بخش تولید این‌دست واحد‌ها ضعیف عمل کرده‌ایم و باید ساخت این محصول پر مخاطب را در سبد تولید مسکن کشور قرار دهیم.

او افزود: ساخت منازل مسکونی اقتصادی که یک طرح کاملا نو در سبد محصولات ساختمانی کشور و از برنامه‌های مهم مسکنی در بخش تعاون است، همانطور که وعده داده بودیم به مرحله اجرا رسیده است.

وی با بیان اینکه این طرح هیچ ارتباطی با طرح­‌ها و برنامه‌های دولت در بخش مسکن نداشته و به صورت مستقل طراحی و اجرا می‌شود و طبق سند آمایش سرزمینی برای تمام شهر‌های کشور قابلیت و انطباق اجرایی ندارد گفت: این طرح فقط در شهر‌های پرجمعیت و ابرشهر‌ها که محدودیت‌های بسیاری در زمینه تامین زمین و تولید مسکن وجود دارد قابلیت نهادینه شدن دارد که در این پنج ماهی که از سال گذشته، اقدامات طبق برنامه­‌ها پیش رفته‌­اند.

وی با بیان اینکه در حال‌حاضر در اثر سوء عملکرد بخش ­های مختلف و نه فقط به دلیل کاستی خود تعاونی‌ها، بلکه به دلیل بی‌مهری دو‌لت‌ها، تعاون هم اعتماد عمومی و مردمی را از دست داده و هم باور حاکمیتی نسبت به آن آسیب دیده است گفت: متاسفانه سیاست‌های اشتباهی که در این حوزه حاکم شد، بخش تعاون را عملا از چرخه و گردش کار خارج کرد.

باقرپور ادامه داد: از طرفی نحوه انتصاب تعاونی‌هایی که منتسب به دستگاه‌های دولتی بودند به‌ویژه در بخش تعاونی‌های مسکن، به گونه‌ای پیش رفت و کار‌ها به پایان نرسیده که باعث تبلیغات منفی برای بخش تعاون شد و در کنار آن نقطه ضعف، بخش تعاون هم نتوانست اقدامات مثبت و نیمه پر لیوان خود را نمایش دهد نیز مزید برعلت شد.

باقرپور با اشاره به اینکه بخش تعاون در تمامی بخش‌ها می‌تواند اثر بسیار خوبی داشته باشد ادامه داد: اگر همان‌طور که مقام معظم رهبری در ابتدای سال تاکید بر مشارکت دادن مردم در حوزه تولید، اقتصاد و مشارکت‌های مردمی فرموده بودند، اقدامات شایسته‌ای انجام داده بودیم امروز نمود دموکراسی هم در انتخابات ما وجهه دیگری داشت.

وی اظهار کرد: به عنوان یکی از فعالین بخش تعاون از دولت چهاردهم اجرایی‌شدن این شعار را مطالبه می‌کنیم. ضمن آنکه مشارکت مردم در مقوله تولید به صورت نفر به نفر انجام نمی‌شود؛ زیرساخت و بستر حقوقی نیاز دارد که قطعا گسترده‌ترین و موجه‌ترین بخش برای تحقق آن، ساختار تعاون است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده