تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۸۹۷۵
سرویس خبر : انرژی

ارائه برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون فرهنگی مجلس

ارائه برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون فرهنگی مجلس
‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «احمد راستینه» در تشریح نشست عصر سه‌شنبه (۲۳ مرداد) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که با حضور محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت، برگزار شد، بیان کرد: در این نشست موضوع‌های مورد نظر نمایندگان کمیسیون در چند محور مطرح شد. محور نخست درخصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی درباره توسعه میدان‌های نفتی و تحقق احکام برنامه هفتم توسعه، همچنین چشم‌انداز افزایش تولید نفت بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت درباره قیمت نفت و سیاست‌های آینده وزارت‌خانه در این حوزه محور دوم پرسش‌های نمایندگان کمیسیون فرهنگی از پاک‌نژاد بود، افزود: درخصوص قیمت بنزین اصرار کمیسیون این بود که وزارت‌خانه برنامه پیشنهادی خود را ارائه دهد. نگرانی نمایندگان کمیسیون درباره شوک‌های قیمتی در حوزه انرژی و فشار مضاعفی که به مردم وارد می‌شود باعث شد به دنبال برنامه وزیر پیشنهادی به صورت شفاف باشند. ازاین‌رو، تأکید کمیسیون بر این بود که اگر بنا بر اصلاح رویه‌ای باشد، سیاست‌ها باید در مسیر غیرقیمتی و همسو با افزایش بهره‌وری و مصرف بهینه بنزین باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نفت نیز ضمن اعلام برنامه‌های خود در خصوص سیاست‌های غیرقیمتی در این حوزه، نکاتی درباره اصلاح رویه مصرف بنزین مطرح کرد، همچنین در موضوع مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت نیز وظایف این وزارت‌خانه در توسعه مناطق محروم مورد تأکید نمایندگان قرار گرفت.

راستینه گفت: وزیر پیشنهادی نفت در این نشست تلاش کرد به صورت تخصصی پرسش‌های نمایندگان را پاسخ دهد. پاک‌نژاد همچنین با صراحت خود را فردی با استقلال فکری و جایگاه مستقل و بدون تأثیرپذیری از دیگران معرفی کرد.

منبع: شانا

عناوین برگزیده