تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۱:۱۹
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۴۸۹۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کارشناس پروژه سامانه جامع مدیریت پروژه‌های چادرملو مرور کرد:

تکمیل اطلاعات پروژه‌ها در سامانه جامع مدیریت پروژه‌های چادرملو

تکمیل اطلاعات پروژه‌ها در سامانه جامع مدیریت پروژه‌های چادرملو
‌می‌متالز - در همایش رونمایی از سامانه جامع مدیریت پروژه‌های چادرملو (چادرملو در مسیر توسعه بر بستر تکنولوژی) که با حضور مدیران شرکت چادرملو (کچاد)، شرکت سی پی جی پارس و شرکت‌های دارای پروژه در تهران سالن تلاش وزارت کار روز چهارشنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد، کارشناس پروژه سامانه جامع مدیریت پروژه‌های چادرملو به درجه‌بندی و تکمیل اطلاعات پروژه‌ها در این سامانه پرداخت.

به گزارش می‌متالز، «یونس ملارحمان» کارشناس پروژه سامانه جامع مدیریت پروژه‌های چادرملو عنوان کرد: ما در شرکت چادرملو به‌ دنبال سازوکاری بودیم که پروژه‌های این شرکت را نظامند کنیم، از این‌رو سامانه جامع مدیریت پروژه‌های چادرملو را راه‌اندازی کردیم. به‌طوری کلی، تمام مواردی که در چرخه عمر پروژه لازم است، در این سامانه بارگذاری شده تا دسترسی به اطلاعات کامل با بیشترین سرعت انجام بگیرد.

ملارحمان در ادامه خاطرنشان کرد: پس از دوره پیشبرد پروژه وارد لیگ می‌شود. در مرحله لیگ امتیاز مربوطه برای پروژه لحاظ خواهد شد. هر پروژه‌ای که وارد لیگ شود، ۲۰ امتیاز کسب خواهد کرد و جزو دسته دوم به حساب می‌آید که قسمت پیشبرد را گذرانده است. هر پروژه یک راهبر مشخص دارد که این راهبر‌ها برای تکمیل اطلاعات و راهنمایی بیشتر، گروه‌های واتساپی ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: پروژه‌های دسته‌بندی آبی درجه ۳ پروژه‌هایی هستند که دوره پیشبرد آنها به اتمام رسیده و وارد لیگ می‌شوند. این پروژه‌ها بر اساس مستندات آنها و تکمیل اطلاعات امتیاز می‌گیرند و به مراحل بالاتر می‌روند.

بالاترین سطح لیگ، پروژه‌های نقره‌ای و طلایی هستند. پروژه‌های نقره‌ای تمام اطلاعات آنها کامل شده و صحت اطلاعات آنها هم تایید شده است. تصحیح اطلاعات را با کمک راهبر می‌توان انجام داد. در قسمت ای‌پی‌ام EPM، پیشنهاداتی داده می‌شود که با تکمیل اطلاعات، پروژه‌های نقره‌ای می‌توانند به پروژه‌های طلایی تبدیل شوند.

ملارحمان ادامه داد: در بخش دیگر، پروژه‌هایی که دوره پیشبرد آنها تمام شده، اما اطلاعات مربوطه را وارد نکرده‌اند، به دسته بنفش درجه ۱ انتقال پیدا می‌کنند. اگر سه ماه بگذرد باز کسر امتیاز می‌گیرند. اگر پروژه‌ها اطلاعات خود را تکمیل نکنند و به مراحل پایین‌تر آمدند، باید بلافاصله با راهبر ارتباط برقرار کنند تا به مرحله بالاتر انتقال پیدا کنند. اگر ۶ ماه بگذرد و اطلاعات تکمیل نشده باشد، اگرچه پروژه‌ای وارد لیگ شده بوده، اما به‌ دلیل تکمیل نشدن اطلاعات به‌ طور کلی از لیگ خارج می‌شوند؛ بنابراین هر پروژه که وارد لیگ شد، باید به‌ صورت مرتب اطلاعات خود را تکمیل کند. زمانی که اطلاعات تکمیل شد، مدیر پروژه باید با راهبر خود به بهترین شکل تعامل داشته باشد تا پروژه به درجه نقره‌ای و در نهایت طلایی برسد که در این صورت کسب پاداش پروژه را دریافت خواهد کرد. در این راستا نیز نظام‌های تشویقی در نظر گرفته شده است.

گزارش از پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

عناوین برگزیده