تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۱:۲۶
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۴۸۹۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با همکاری شرکت سی‌پی‌جی پارس سامانه جامع مدیریت پروژه‌های چادرملو راه‌اندازی شد

یک سامانه چگونه پروژه‌ها را راهبری می‌کند؟

یک سامانه چگونه پروژه‌ها را راهبری می‌کند؟
‌می‌متالز - همایش رونمایی از سامانه جامع مدیریت پروژه‌های چادرملو (چادرملو در مسیر توسعه بر بستر تکنولوژی) با حضور مدیران شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)، شرکت بین‌المللی معدنی و صنعتی سی‌پی‌جی پارس و شرکت‌های دارای پروژه در تهران سالن تلاش وزارت کار روز چهارشنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد. شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) به عنوان یکی از قطب‌های اصلی فولاد کشور به شمار می‌رود که با تولید سالانه بالغ بر ۱۵ میلیون تن محصولات در زنجیره فولاد، سهم قابل توجهی در تامین این محصولات استراتژیک و همچنین اشتغال و ارزآوری ایفا می‌کند.

به گزارش می‌متالز، شرکت بین‌المللی معدنی و صنعتی سی‌پی‌جی پارس، با راه‌اندازی دفتر مدیریت پروژه و با هدف یاری رساندن به مجموعه چادرملو، با تکیه بر دانش و نیروی انسانی متخصص و بر اساس استاندارد‌ها و به منظور کنترل یکپارچه پروژه‌ها، با گذشت زمان موفق شده، اقدام به جمع‌آوری اسناد پروژه اعم از اطلاعات مهندسی و اجرایی کند تا شرکت چادرملو با مشکلاتی از قبیل عدم دسترسی به اطلاعات، عدم امکان جستجو سریع و عدم وجود آخرین وضعیت برخط پروژه و نواقص موجود در گزارش‌های ارسالی و ناوارد بودن یا از بین رفتن اطلاعات جمع‌آوری‌شده مواجه نشود، چراکه این عوامل باعث از بین رفتن زمان و صرف هزینه می‌شود.

شرکت سی‌پی‌جی پارس در جهت افزایش بازدهی و بهره‌وری بیشتر اقدام به راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت پروژه‌ها در چادرملو کرده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این سامانه می‌توان به فضای کاربر، کنترل برنامه زمان‌بندی پروژه‌ها به صورت موازی و آگاهی از آخرین وضعیت مالی و زمانی اشاره کرد. دسته‌بندی مدیریت ریسک و مشکلات پروژه‌ها جزو قابلیت‌های این سامانه به‌ شمار می‌رود. آرشیو اسناد و تصویر پروژه به‌ صورت طبقه‌بندی‌شده و قابل جستجو است. ورود اطلاعات در تمامی مراحل پروژه و ایجاد پایگاه اطلاعاتی اعم از ابداع پروژه، انجام مطالعات، طرح توجیهی، آغاز پروژه و ... در این سامانه امکان‌پذیر است.

یک سامانه چگونه پروژه‌ها را راهبری می‌کند؟

فاز اجرایی پروژه شامل مهندسی، تدارکات و ساخت و فاز بهره‌برداری پروژه شامل پیش‌راه‌اندازی، راه‌اندازی و تولید محصول می‌شود.

تکمیل اطلاعات در سامانه و طراحی داشبورد مدیریتی و ارائه نمایش بصری گزارش‌ها بر اساس تصاویر گرافیکی، بر اساس داده‌ها و شاخص‌های انتخابی و امکان تهیه اطلاعات بر اساس بازه زمانی انتخابی، جزو امکانات این سامانه به‌ شمار می‌رود.

با سهولت و از طریق تبلت و تلفن همراه می‌توان به اطلاعات این پروژه‌ها دسترسی پیدا کرد. مشاوره گزارش‌های هوش تجاری توسعه داده‌شده برای سطوح مدیریت سازمان و تمامی کاربران آن امکان‌پذیر است. با این سامانه کنترل و مدیریت و راهبری پروژه‌ها که امری مهم و حیاتی به‌ شمار می‌روند، میسر می‌شود تا از این طریق مسیر پیشرفت روزافزون کشور فراهم شود.

گزارش از پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

عناوین برگزیده