تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۹۰۵۹
سرویس خبر : انرژی

رشد ۱۳.۵ درصدی مصرف برق در روز گذشته ثبت شد

رشد ۱۳.۵ درصدی مصرف برق در روز گذشته ثبت شد
‌می‌متالز - مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: اگر چه دمای هوا اندکی کاهش داشته است ولی متناسب با آن از مصرف برق کاسته نشده و هنوز تداوم گرمای هوا در اکثر نقاط کشور را خواهیم داشت.

به گزارش می‌متالز، «مازیار جمشیدی» درباره تأثیر کاهش دما بر روند مصرف برق گفت: روز گذشته در اوج ساعت بار، میزان مصرف برق به ۷۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات رسید.

جمشیدی افزود: میزان افزایش مصرف برق در مقایسه با روز پنجشنبه سال گذشته حدود ۹۰۰۰ مگاوات بوده است که نزدیک ۱۳.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد و با توجه به رشد معمول و متعارف که حدود ۴.۵ درصد است این مقدار مصرف عدد بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: اگرچه دمای هوا اندکی کاهش داشته است ولی متناسب با آن از مصرف برق کاسته نشده و همچنان تداوم گرمای هوا در اکثر نقاط کشور را خواهیم داشت.

مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور بر این اساس از هم وطنان درخواست کرد همچنان در مدیریت مصرف برق مشارکت کرده و در همه بخش‌ها اعم از خانه، فروشگاه‌ها و محل کار، کار‌های ساده همیشگی مانند تنظیم دمای کولر‌های آبی در دور کند و کولر‌های گازی در دمای ۲۴ درجه و بالاتر را مورد توجه قرار دهند.

وی استمرار پرهیز از استفاده وسایل پرمصرف در ساعت اوج مصرف (۱۳-۱۷) و (۲۰-۲۳) و حتی غیرضرور را مهم دانست.

مدیر بهره برداری و کنترل شبکه برق کشور درباره بازدید رئیس‌جمهور از مرکز راهبری شبکه برق کشور نیز گفت: دکتر پزشکیان امروز به مرکز ملی شبکه راهبری برق کشور آمد، در جریان فعالیت‌های این مرکز و روند پایش و راهبری شبکه برق قرار گرفت و از زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه پرسنل وزارت نیرو تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده