تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۱۷
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۹۱۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فعال حوزه معدن:

وزیر پیشنهادی صمت سابقه کار ستادی و اجرایی در حوزه صنعت و معدن دارد

وزیر پیشنهادی صمت سابقه کار ستادی و اجرایی در حوزه صنعت و معدن دارد
می متالز - یک فعال حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: «سیدمحمد اتابک» گزینه پیشنهادی وزارت صمت، سابقه طولانی در حوزه های مختلف صنعتی دارد، بنگاه داری کرده و در حوزه معدن، صنعت و تجارت کار ستادی و اجرایی انجام داده است.

به گزارش می‌متالز، «مهرداد اکبریان» امروز (شنبه) با اشاره به سوابق کاری سیدمحمد اتابک اظهار داشت: این انجمن جزو معدود تشکل‌هایی است که به رئیس‌جمهور نامه داده و موارد و شاخصه‌های وزیر صنعت را در حوزه معدنی کشور بیان کرده است.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران با بیان اینکه اتابک تیم اقتصادی خوبی دارد، گفت: افرادی که با وزیر پیشنهادی در حوزه‌های مختلف صنعتی کار کرده اند، دارای تجربه و آشنا به مسائل صنعت کشور هستند که به عنوان بخش خصوصی در کنار دولت در راستای احیای معادن همکاری خواهند کردند.

وی ابراز امیدواری کرد که وزیر پیشنهادی در مجلس موفق شود و رای اعتماد را از نمایندگان دریافت کند تا شاهد تقویت و توسعه بخش معدن و صنعت در کشور باشیم.

اکبریان با تاکید بر اینکه انتظار داریم به بخش معدن نگاه متفاوتی انجام شود، گفت: به عنوان کارشناس معدن خواستار آن هستیم تا معدن جزو اولویت‌های نخست وزیر پیشنهادی قرار گیرد و سیاست‌های راهبردی را در این زمینه اجرایی کند.

وی عنوان کرد: اتابک برنامه‌ای به مجلس ارائه کرده که در کوتاه مدت تهیه شده است، انتظار داریم که بخش معدن در برنامه هایش پررنگ‌تر باشد و این بخش صنعتی مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران خاطرنشان‌کرد: این انجمن و سایر کارشناسان مجرب کنار اتابک خواهیم بود تا در کنار برنامه‌ها بتواند پیگیر شرایط معدن باشد و این بخش را سر و سامان بدهد.

سیدمحمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده