تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۴
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۹۱۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد

۳۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد
‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: اخباری مبنی بر انتشار اوراق تبعی فروش برای حقیقی‌ها (بیمه سهام) و حقوقی‌ها (تامین مالی) از عوامل تاثیرگذار محسوب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رباب وفایی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با کاهش ریسک سیاسی در حالی که برای این هفته دامنه نوسان سهام و صندوق‌ها ۲ درصد است، شاهد بهبود تقاضا بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: اخباری مبنی بر انتشار اوراق تبعی فروش برای حقیقی‌ها (بیمه سهام) و حقوقی‌ها (تامین مالی) و افزایش ضریب اعتباری‌ها، تامین مالی از صندوق‌ها و تزریق ۱۰ همتی از بانک‌ها و ... از عوامل تاثیرگذار محسوب می‌شود. این در حالی است که در ارزندگی بازار شکی نیست. افزایش نرخ دلار نیما تا سطح ۴۵ و نیم هزار تومان و نگاه بازار به مشخص شدن اعضای کابینه هم از فاکتور‌های موثر هفته است. 

وفایی همچنین اظهار کرد: در مورد اوراق تبعی فروش حقوقی، ارزش تامین مالی انتشار این اوراق حدود ۴.۵ همت است که احتمالا منابع آن صرف خرید سهام در بازار خواهد شد. در رابطه با معاملات امروز ۲۷ مردادماه هم ارزش معاملات خرد ۱۷۹۸ میلیارد تومان بود و ۳۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد. همچنین تعداد نماد‌های مثبت ۴۸۹ و تعداد نماد‌های منفی ۳۲۸ به ثبت رسید.

او در نهایت گفت: حدود ۶۰ درصد نماد‌ها سبزپوش شدند و شاخص کل با افزایش ۱۴ هزار و ۲۳۸ واحدی به ارتفاع ۲،۰۱۲،۳۵۷ واحد رسید و در اولین روز کاری هفته دوباره سطح ۲ میلیونی را باز پس گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
تداوم رشد بورس؟
اهالی بازار سرمایه ادامه محدودیت دامنه‌نوسان را به نفع بورس نمی‌دانند

تداوم رشد بورس؟