تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۸
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۴۹۱۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر طرح و توسعه کارگزاری بانک خاورمیانه:

قطار اقتصاد راه بیفتد، بورس هم روی ریل رشد قرار می‌گیرد/ دولت چهاردهم با پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد، اصلاح نرخ دلار صادراتی و حذف قیمت‌گذاری دستوری به بهبود وضع بازار سهام کمک کند

قطار اقتصاد راه بیفتد، بورس هم روی ریل رشد قرار می‌گیرد/ دولت چهاردهم با پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد، اصلاح نرخ دلار صادراتی و حذف قیمت‌گذاری دستوری به بهبود وضع بازار سهام کمک کند
‌می‌متالز - محمدیوسف امین‌داور، مدیر طرح و توسعه کارگزاری بانک خاورمیانه اعلام کرد: در صورتی که در دولت چهاردهم قطار اقتصاد با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درست راه بیفتد، قطعا بورس خود به خود روی ریل رشد و توسعه قرار خواهد گرفت.

به گزارش می‌متالز، در شرایطی که بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی آغاز شده، محمدیوسف امین‌داور، درباره اولویت‌های کابینه جدید برای رونق بازار سرمایه، گفت: دولت چهاردهم موظف است رشد اقتصادی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد. به همین منظور، پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد، اصلاح نرخ دلار صادراتی و حذف قیمت‌گذاری دستوری از جمله موارد و اقداماتی است که دولت باید در راس برنامه‌ها و اهداف خود قرار دهد.

اصلاح نرخ خوراک و تک نرخی شدن ارز

او با اشاره به اینکه در دولت جدید، بازار سرمایه را نباید درگیر یکسری مسائل و چالش‌ها کرد، افزود: رفع چالش‌های اقتصاد دستوری، اصلاح نرخ خوراک و همچنین هدف‌گذاری برای تک نرخی شدن ارز از جمله مواردی است که تاثیر مثبتی بر روند بازار سرمایه گذاشته و آن را در مسیر رشد و توسعه و همچنین هدایت نقدینگی‌ها به سمت حوزه تولید، حرکت خواهد داد.

رفع ابهامات اقتصادی

مدیر طرح و توسعه کارگزاری بانک خاورمیانه با اشاره به پایان فصل مجامع، تاکید کرد: به منظور افزایش ارزش معاملات در بازار سرمایه و داشتن چشم‌انداز مثبت از بازار، انتظار می‌رود یکسری ابهامات اقتصادی با تعیین وزیران جدید در حوزه‌های اقتصاد و همچنین ارائه برنامه‌های آنان برای بهبود شرایط اقتصاد، رفع شود.

او گفت: جهت‌گیری‌های دولت برای رونق اقتصادی بسیار مهم است؛ لذا زمانی که وزیران انتخابی اهداف و برنامه‌های خود را ارائه کردند، بازار سرمایه نیز بر اساس یکسری گمانه‌زنی‌ها جهت‌گیری می‌کند و همین عامل به بهبود شرایط شرکت‌های بورسی منجر خواهد شد.

امین‌داور تاکید کرد: قطعا با افزایش نرخ دلار نیمایی و همچنین آزادسازی نرخ خودرو، شاهد اتفاقات مثبت در بازار سرمایه خواهیم بود. در صورتی که این اقدامات بازار سرمایه را به سمت رونق هدایت کند، اشتیاق را برای سهامداران بازار سرمایه دوچندان خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
تداوم رشد بورس؟
اهالی بازار سرمایه ادامه محدودیت دامنه‌نوسان را به نفع بورس نمی‌دانند

تداوم رشد بورس؟