تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۹۲۶۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون توسعه صنعتی شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:

تولید ۱۲۴ هزار تن آند در شرکت ملی صنایع مس طی ۴ ماهه ابتدای سال جاری/ ثبت رشد ۷ درصدی تولید

تولید ۱۲۴ هزار تن آند در شرکت ملی صنایع مس طی ۴ ماهه ابتدای سال جاری/ ثبت رشد ۷ درصدی تولید
‌می‌متالز - معاون توسعه صنعتی و کنترل تولید شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۱۲۴ هزار تن آند در شرکت ملی مس تولید شد که رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، مهندس «بهروز رحمتی» با اعلام این خبر اظهار کرد: با مجاهدت همکاران تلاشگر در کارخانجات ذوب سرچشمه و خاتون‌آباد برای نخستین بار تولید ۱۲۴ هزار تن آند به ثبت رسیده در حالی که آخرین رکورد ثبت شده در بازه زمانی ۴ ماه نخست سال، رقم ۱۲۱ هزار تن در سال ۱۳۹۹ بوده است.

وی به آمار و ارقام فروش شرکت ملی مس هم اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ کل ارزش فروش شرکت ملی صنایع مس ایران ۸۸ هزار میلیارد تومان بود، اما این رقم در پایان سال ۱۴۰۲ به فروش بی‌نظیر ۱۲۴ هزار میلیارد تومانی و بالاترین رکورد تاریخی فروش شرکت رسید.

معاون توسعه صنعتی و کنترل تولید شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: این دستاورد مهم در شرایطی به ثبت رسید که در سال ۱۴۰۲ از سقف قیمتی ۱۰ هزار دلاری مس ثبت شده در سال ۱۴۰۰ فاصله زیادی داشتیم و قیمت جهانی مس به دلیل بحران‌های موجود در اقتصاد جهانی و همچنین رکود در بخش املاک و مستغلات چین، بحران اوکراین و ... با شتاب کم‌تر به رشد قیمتی ادامه می‌دهد.

وی افزود: در کنار این دستاورد بزرگ در حوزه فروش در سال گذشته، شرکت ملی مس در ۳ ماهه نخست ۱۴۰۳ موفق به ثبت فروش حدود ۳۴ هزار میلیارد تومانی شد. این در حالی است که شرکت در مدت مشابه سال قبل، فروش حدود ۲۳ هزار میلیارد تومانی را به ثبت رساند که نشان‌دهنده رشد ۴۸ درصدی مجموع فروش شرکت است.

معاون توسعه صنعتی و کنترل تولید شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به رشد صادرات کاتد مس در ۳ ماهه سال جاری تصریح کرد: رشد فروش شرکت ملی مس در بهار سال جاری از یکسو حاصل افزایش صادرات کاتد و از سوی دیگر بهره‌گیری از موقعیت فروش صادراتی در زمان افزایش قیمت مس و عبور از سقف قیمتی ۱۰ هزار دلاری در ماه‌های نخست امسال بوده است.

وی ادامه داد: ارزش صادرات شرکت طی ۳ ماهه سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۹۳ میلیون دلار بوده است که نسبت به صادرات حدود ۵۳ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته افزایش کم‌نظیر بیش از ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رحمتی خاطرنشان کرد: صادرات‌محور بودن شرکت ملی مس و حفظ جریان درآمد ارزی در سال‌های اخیر کمک به سزایی به تامین ارز مورد نیاز کشور کرده است. این شرکت همواره ضمن حفظ عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی کشور طی سنوات اخیر، رکورددار صادرات در حوزه غیرنفتی در چند سال گذشته بوده است.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده