تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۴۹۳۳۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران:

هیچ شکی در امکان دستیابی به تولید یک میلیون تن کاتد مس نیست/ تحقق طرح «کیمیا» نیازمند عزم ملی

هیچ شکی در امکان دستیابی به تولید یک میلیون تن کاتد مس نیست/ تحقق طرح «کیمیا» نیازمند عزم ملی
‌می‌متالز - رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی و رئیس انجمن مس ایران گفت: دستیابی به تولید یک میلیون تن کاتد مس در افق ۱۴۰۷ بدون شک قابل تحقق است.

به گزارش می‌متالز، «بهرام شکوری» با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع مس ایران برای اجرای طرح «کیمیا» اظهار کرد: برنامه تولید یک میلیون تن کاتد مس در افق ۱۴۰۷ بدون هیچ شکی تحقق می‌یابد، اما نیازمند الزاماتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

وی با بیان اینکه طرح «کیمیا» مانند صعود به قله که نیاز به فراهم کردن وسایل خاص خود دارد، نیازمند الزاماتی است، افزود: تولید یک میلیون تن کاتد اصلا دور از ذهن نیست؛ اینکه بتوانیم در برنامه پنج ساله هفتم توسعه به آن برسیم نیز امکان‌پذیر است، اما مشروط بر اینکه همه دست به دست هم دهند و در این مسیر قدم بردارند؛ در واقع رسیدن به این میزان تولید نیازمند عزمی ملی است.

رئیس انجمن مس ایران تصریح کرد: عزم ملی برای تحقق برنامه تولید یک میلیون تن کاتد مس به این معناست که اگر در مواردی مشکل قوانین وجود دارد، مجلس آن را حل کند، دولت مشکل سیاست‌گذاری را رفع کند، بانک‌ها و سایر موسسات مالی به تامین مالی کمک کنند و بستر برای صادرات راحت‌تر فراهم شود.

شکوری گفت: طرح «کیمیا» به ثمر می‌رسد به شرطی که همه نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی‌ ساز هماهنگ بزنند و از دل آن آهنگی به نام آهنگ توسعه بیرون بیاید که بتواند تولید یک میلیون تن کاتد مس را برای کشور محقق کند.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده