تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۹۵۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اعلام آمادگی ۴ شرکت برای سرمایه‌گذاری در زنجیره مس

اعلام آمادگی ۴ شرکت برای سرمایه‌گذاری در زنجیره مس
‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو از اعلام آمادگی ۴ شرکت برای سرمایه‌گذاری در زنجیره مس خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا موثقی‌نیا در جلسه پایش طرح راه‌اندازی شرکت توسعه زنجیره مس با بیان اینکه طرح مذکور، گامی در جهت دستیابی به ارزش افزوده بالاتر در صنعت مس با جذب سرمایه بخش خصوصی اجرایی شده است، گفت: از میان شرکت‌های علاقه‌مند، ۳ شرکت برای سرمایه‌گذاری در فرآوری اسید فسفریک اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه یک شرکت دیگر نیز آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرده است، ادامه داد: طبق اعلام سرمایه‌گذاران، تفاهم‌نامه‌های توسعه سرمایه‌گذاری در زنجیره مس قرار است طی هفته‌های آینده امضا شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ضرورت بازنگری در طرح جامع مس و نیز طرح جامع زنجیره مس، اذعان کرد: در این بازنگری، از نظر‌ها و دیدگاه‌های متخصصان و فعالان صنعت مس استفاده شود.

ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون تن اسید فسفریک

علی رستمی، مجری طرح توسعه زنجیره مس ایران در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون تن اسید فسفریک در کشور وجود دارد، گفت: با تولید این میزان محصول، از واردکننده به صادرکننده اسید فسفریک تبدیل می‌شویم.

وی افزود: با توجه به اعلام آمادگی شرکت‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در این حوزه، دستیابی به هدف مذکور امکان‌پذیر است.

حسین مدرس‌خیابانی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در جلسه مذکور بر همکاری این شرکت با طرح راه‌اندازی شرکت توسعه زنجیره مس تاکید کرد و گفت: توسعه صنایع بالادستی و پایین‌دستی صنعت مس، از جمله برنامه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران است و همه ظرفیت خود را برای توسعه این زنجیره به کار خواهد گرفت.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده