تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۴۹۷۴۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

باران‌های شدید تهدیدی برای پروژه‌های جهانی مس

باران‌های شدید تهدیدی برای پروژه‌های جهانی مس
‌می‌متالز - تحقیقات جدید نشان می‌دهد که یک چهارم پروژه‌های معادن مس در جهان در معرض خطر فزاینده تاثیرات تغییرات آب و هوایی قرار دارند و انتظار می‌رود بارش شدید باران بر تولید این فلز که برای حرکت به سمت انرژی‌های پاک ضروری است تا سال ۲۰۵۰ تاثیر بگذارد.

به گزارش می‌متالز، پیش‌بینی می‌شود که حدود ۲۵ درصد از پروژه‌های جهانی مس تا اواسط قرن اخیر با خطر بارندگی شدید مواجه شوند. انتظار می‌رود کشور‌های عمده تولیدکننده مس، از جمله کانادا، استرالیا، و جمهوری دموکراتیک کنگو آسیب پذیرترین کشور‌ها در برابر اختلالات مرتبط با آب و هوا باشند. ۱۹ درصد از معادن مس در حال حاضر با خطر قابل توجهی از رویداد‌های آب و هوایی شدید روبرو هستند و انتظار می‌رود این عدد با بالا رفتن جهانی دمای هوا افزایش یابد و منجر به بارش شدیدتر و یا خشکسالی شود. در یک دهه گذشته نیز بارندگی شدید منجر به تعلیق اجباری عملیات در معادن مس بسیاری در شیلی، پرو و استرالیا شده که منجر به خسارت‌های میلیارد دلاری شده است.

این مطالعه نشان داد که حتی در یک سناریوی خوش‌بینانه بیش از ۵۰ درصد از معادن مس جهان در مناطقی در معرض خطر خشکسالی قرار خواهند گرفت که قابل توجه است. برای دو فلز دیگر مهم در انتقال انرژی یعنی لیتیوم و کبالت نیز قرار گرفتن در معرض خشکسالی حتی تخمینی بالاتر از ۷۴ ٪ را داراست.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده