تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۴۹۲۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در تحلیل تکنیکال هفتگی بررسی شد؛

روند نزولی شاخص‌های بازار سرمایه به اتمام رسید؟ + عکس

روند نزولی شاخص‌های بازار سرمایه به اتمام رسید؟ + عکس
‌می‌متالز - تحلیلگر بازار سرمایه گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد انتظار می‌رود شاخص کل بورس محدوده مطرح شده را حفظ و دیگر اعداد پایین‌تر را نبیند.

به گزارش می‌متالز، اشکان حسینی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس بعد از یک اصلاح سنگین از اردیبهشت‌ماه امسال به محدوده حمایتی اول خود واکنش داد، اما مجدد وارد اصلاح شد و بعد از شکست این ناحیه به محدوده حمایتی دوم که ۱.۹۷۰.۰۰۰ الی ۱.۹۹۰.۰۰۰ بود رسید و به آن واکنش مثبت داد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: اگر اتفاق سیاسی رخ ندهد انتظار می‌رود شاخص کل بورس این محدوده را حفظ کند و دیگر اعداد پایین‌تر را نبیند و به عبارتی پایان روند نزولی بازار بورس است. 

شاخص کل
همچنین در ادامه حسینی در خصوص روند نزولی شاخص کل هم‌وزن بیان کرد: شاخص کل هم وزن حدود ۱۶ ماه است که در روند نزولی است و در ۱ ماه گذشته با قدرت و شیب بیشتری اصلاح داده که نشان از خروج پول سنگین از بازار است.

این تحلیلگر بازار سرمایه می‌گوید: سهم‌های مختلف به قیمت‌های خیلی ارزنده‌ای رسیده‌اند، اما برای برگشت نیاز به حمایت بیشتری از بازار است و اعتماد از دست رفته در بین سرمایه‌گذاران به این راحتی باز نخواهد گشت.

شاخص کل هم وزن
شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده