تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۹
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۴۹۵۲۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

طلا در آستانه تصمیم فدرال رزرو برای نرخ‌گذاری، در بالاترین حد

طلا در آستانه تصمیم فدرال رزرو برای نرخ‌گذاری، در بالاترین حد
‌می‌متالز - قیمت طلا به بالاترین حد خود رسیده است و تحلیلگران انتظار رکورد‌های بیشتری را دارند و برخی پیش بینی می‌کنند که با نزدیک شدن به نشست فدرال رزرو آمریکا، این فلز در سال آینده به ۳۰۰۰ دلار در هر اونس برسد.

به گزارش می‌متالز، طبق داده‌های FactSet، طلای نقطه‌ای در بالاترین رکورد جلسه گذشته یعنی ۲۵۰۸.۱۴ دلار در هر اونس ثابت ماند، در حالی که معاملات آتی طلای آمریکا ۰.۱۶ درصد جهش کرد و رکورد جدیدی ۲۵۴۰.۸ دلار در هر اونس را در طی ساعات دوشنبه آسیا ثبت کرد و افزایش نسبت به روز جمعه را افزایش داد.

سابرین چاودری، رئیس تجزیه و تحلیل کالا در BMI، با اشاره به جذابیت طلا به عنوان دارایی امن، گفت: "سال ۲۰۲۴ سالی است که قرار است طلا به چندین بالاترین حد برسد.

او با اشاره به سال ۲۰۲۴ که سال انتخابات، تهاجم اخیر اوکراین به روسیه و تنش‌های فزاینده خاورمیانه است، افزود: «طلا از عدم قطعیت رشد می‌کند و عدم اطمینان در اوج خود است.»

عامل دیگری که باعث افزایش قیمت شمش می‌شود، افزایش احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر است. نشست فدرال رزرو در ماه جولای اعتماد سرمایه گذاران را تقویت کرد که کاهش نرخ بهره در ماه آینده "روی میز" است.

تحلیلگر BMI گفت: زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره کند، احتمالاً در ماه آینده، طلا می‌تواند به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس برسد. سایر تحلیلگران نیز احساسات صعودی مشابهی دارند.

نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت خرید طلا را کاهش می‌دهد و آن را در رابطه با دارایی‌های بهره‌دار مانند خزانه‌داری که با طلا به عنوان یک پیشنهاد امن رقابت می‌کند، جذاب‌تر می‌کند.

نرخ‌های بهره پایین‌تر بر دلار نیز فشار می‌آورد و شمش با قیمت دلار را برای دارندگان ارز‌های دیگر جذاب می‌کند.

تحلیلگران سیتی در یادداشتی در روز دوشنبه گفتند، به نظر می‌رسد که احساسات سرمایه گذاران طلا در سه تا شش ماه آینده افزایش یابد.

این بانک اضافه کرد که هدف آنها ۳۰۰۰ دلار در هر اونس تا اواسط سال ۲۰۲۵ و پیش بینی میانگین قیمت در سه ماهه چهارم ۲۵۵۰ دلار در هر اونس است.

معامله گران همچنین مواظب سمپوزیوم سالانه سیاست‌های اقتصادی در جکسون هول این هفته خواهند بود که می‌تواند وضوح بیشتری را در مورد چشم انداز نرخ بهره ارائه دهد و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در این گردهمایی سخنرانی خواهد کرد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده