تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۱۲
کد خبر: ۳۴۹۵۸۹
سرویس خبر : انرژی

پهلودهی نفتکش غول‌پیکر در شرایط طوفانی پایانه نفتی خارک

پهلودهی نفتکش غول‌پیکر در شرایط طوفانی پایانه نفتی خارک
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: در شرایط طوفانی و مواج‌بودن خلیج فارس، نفتکش غول‌پیکر در پایانه نفتی خارک پهلودهی شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، «عباس غریبی» با بیان شرایط نامساعد و مواج خلیج‌ فارس برای پهلودهی نفتکش‌ها در پایانه نفتی خارک بیان کرد: با تلاش کارکنان عملیات دریایی پایانه نفتی خارک، نفتکش ۳۲۰ هزار تنی به‌صورت ایمن و در کم‌ترین زمان در اسکله صادراتی پایانه نفتی خارک پهلو داده شد.

وی افزود: فعالیت‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان یک شرکت فنی، عملیاتی و تخصصی همواره همسو با سیاست‌های راهبردی صنعت نفت در زمینه دریافت، ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام با انجام فرآیند‌های ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری، پهلودهی، بارگیری و جداسازی نفتکش‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: هم‌زمان با افزایش شدت باد جنوب شرقی و مواج‌بودن دریا در اسکله غربی جزیره خارک به دلیل جلوگیری از سرریزشدن مخازن ذخیره‌سازی و کمک به تولید نفت کشور، طی هماهنگی‌های انجام‌شده، تلاشگران مجموعه عملیات، با پشتیبانی دیگر اداره‌های پایانه نفتی خارک، با ارزیابی تمام ریسک‌های عملیاتی و تلاش کم‌سابقه، اقدام به پهلودهی نفتکش ۳۲۰ هزارتنی به اسکله غربی کردند.

غریبی تأکید کرد: این عملیات شب‌هنگام و با وجود وزش باد جنوب شرقی و متلاطم‌بودن دریا و در زمان بسته‌بودن بندر صادراتی (Port Close) انجام شد که نشان‌دهنده توانمندی، دانش، تجربه عملیاتی و تعصب سازمانی متخصصان این شرکت در انجام مأموریت‌های محوله دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده