تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۴۹۶۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

سابقه اتابک در بخش خصوصی یک مزیت است

سابقه اتابک در بخش خصوصی یک مزیت است
‌می‌متالز - نماینده مردم محمودآباد در مجلس شورای اسلامی «سید محمد اتابک» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را به دلیل سابقه و تجربه کاری دارای صلاحیت لازم برای حضور در وزارت صمت دانست.

به گزارش می‌متالز، عبدالوحید فیاضی در خصوص «سیدمحمد اتابک» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اتابک تا حدی برای ما چهره ناشناخته‌ای است آن هم به خاطر حضور کمرنگ‌شان در بخش دولتی است. او در بخش معادن، فلزات، فولاد و سیمان کار کرده است.

وی افزود: اتابک شخصیت بی‌حاشیه‌ای دارد و شاید همین موضوع باعث شود بیشتر مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: من در خصوص معادن با اتابک صحبت کردم و گفتم که تنها دو درصد از معادن ما استحصال می‌شود و این رقم ناچیزی است و از برنامه عقب هستیم.

وی در این حوزه اشرافیت بیشتری دارند و در این باره به ما قول مساعد برای بهبود شرایط را دادند. نماینده محمودآباد و نور، گفت: توجه به صنعت، بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و مجامعی که می‌توانند در کنار بخش دولتی فعال باشند و به فضای کسب و کار کمک کنند، خواسته و مطالبات ما است. از این رو اتابک در کمیسیون به ما برنامه و وعده‌هایی دادند که ان‌شاا... عملیاتی شود.

فیاضی عنوان کرد: اتابک تحصیلات خوبی دارد و سال‌ها در بخش خصوصی فعال بوده و درک درستی از آن بخش دارد که این موضوع یک مزیت است.

سیدمحمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است. اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده