تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۹۷۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان گلستان خبر داد:

افتتاح ۳۸ واحد صنعتی همزمان با هفته دولت در گلستان

افتتاح ۳۸ واحد صنعتی همزمان با هفته دولت در گلستان
‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گلستان از افتتاح ۳۸ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در گلستان خبر داد و گفت: این واحد‌ها در ۱۱ شهرستان برای ۶۵۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

به گزارش می‌متالز، «درویشعلی حسن‌زاده» مدیرکل صمت استان گلستان، روز چهارشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: از هفته دولت پارسال تاکنون ۱۳۷ فقره پروانه بهره‌برداری به ارزش ۴۰ هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال در گلستان صادر شده است.

وی ادامه داد: در صدور جواز تاسیس نیز ۳۹۵ فقره جواز تاسیس در یک سال گذشته در گلستان صادر شده که حجم سرمایه‌گذاری در این جواز تاسیس‌ها، ۷۶۳ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال با پیش‌بینی اشتغالزایی برای هشت هزار و ۹۶۰ نفر است.

مدیرکل صمت استان گلستان افزود: در یک سال گذشته ۳۷ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۱۸۱ مصوبه برگزار شد که حدود ۱۴۰ مصوبه اجرایی شده و بقیه نیز در حال پیگیری است.

۳۸ واحد صنعتی همزمان با هفته دولت در گلستان افتتاح می‌شود

وی با بیان اینکه تاکنون اشتغال ۶ هزار و ۸۶ نفر در سامانه رصد ثبت شده، یادآور شد: در یک سال گذشته ۲۴ واحد صنعتی با اشتغال ۲۷۵ نفر و حجم سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال به چرخه تولید برگشت.

حسن‌زاده، حجم صادرات از گمرکات استان گلستان در یک سال گذشته را ۳۴۷ میلیون دلار اعلام و اظهار کرد: این شاخص از هفته دولت پارسال تاکنون، با رشد ۴۱ درصد همراه بوده، همچینن از لحاظ وزنی با ۵۳۹ هزار تن صادرات به رشد ۲۹ درصدی رسیده است.

به گفته مدیرکل صمت استان گلستان؛ در بازه یک سال گذشته، ۹۹ هزار و ۲۴۲ فقره بازرسی توسط صنعت، معدن و تجارت گلستان انجام شده که منجر به تشکیل هفت هزار و ۴۲ پرونده تخلفاتی به ارزش سه هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال شده که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده