تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۴۹۸۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اتابک در نشست با معاونان وزرات صمت:

برنامه هفتم توسعه، چارچوب فعالیت است/ باید جهش تولید را از دو دیدگاه اقتصادی و برنامه‌ای پیگیری کنیم

برنامه هفتم توسعه، چارچوب فعالیت است/ باید جهش تولید را از دو دیدگاه اقتصادی و برنامه‌ای پیگیری کنیم
‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در سالیان اخیر به خودکفایی‌های اصلی در برخی صنایع دست یافتیم، گفت: چارچوبی که ما می‌خواهیم به آن عمل کنیم، چارچوب برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش می‌متالز، «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت، صبح امروز پنجشنبه اول شهریورماه و در نشست با اعضای شورای معاونان این وزارتخانه با تاکید بر اینکه ان‌شاءالله همه ما کاری انجام دهیم که بتوانیم یک قدم برای مردم و معیشت آنها برداریم، زیرا خداوند به قدم‌هایی که برای مردم برداشته شود، برکت می‌دهد، گفت: دولت آقای پزشکیان دولت خاصی است و مهمترین پیامی که ایشان دادند، بحث وفاق ملی است که ارکان دولت هم باید این پیام را بگیرند.

وی با بیان اینکه وقتی می‌توانیم برای مردم قدم برداریم که همه با هم باشیم، ادامه داد: وزارتخانه را از زمانی‌که دفتر توزیع داشت و یا در وزارت بازرگانی دفتر واردات و صادرات داشت، در خاطر دارم. بعد‌ها این بخش‌ها با همدیگر ادغام شد، سپس سازمان توسعه تجارت، وزارت صنایع سنگین و وزارت صنایع و معادل تشکیل شد. تلاطم‌هایی که در این مدت وجود داشت، شاید باعث برخی مسائل شده که امروز در وزارت صمت وجود دارد.

به خودکفایی‌های اصلی در برخی صنایع دست یافتیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره بر اینکه در این مدت کار‌های بزرگی انجام شده، اضافه کرد: در این سال‌ها به خودکفایی‌های اصلی در برخی صنایع دست یافتیم. البته باید دقت شود که یک عقب افتادگی تکنولوژیک در برخی صنایع پیدا شده و ضربه خود را زده است.

وی در ادامه یادآور شد: چارچوبی برای‌مان تعیین شده و اگر همگی روی این چارچوب اتفاق نظر پیدا کنیم، می‌توانیم کاری کنیم تا به سمت بخشی که قابلیت تامین منابع و فراهم کردن شرایط آن وجود دارد، گام‌های بلندی برداریم.

اتابک با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در تمام بیانات در سال‌های اخیر اشاره به جهش تولید کرده‌اند، افزود: تولید، تنها جریان پول اقتصادی است که هیچ عارضه‌ای جز ارتقای وضع اقتصاد در کشور ندارد. یعنی پول تولید است که بعدا عارضه‌ای برای کشور ایجاد نمی‌کند.

باید جهش تولید را از دو دیدگاه اقتصادی و برنامه‌ای پیگیری کنیم

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید جهش تولید را از دو دیدگاه اقتصادی و برنامه‌ای پیگیری کنیم و ان‌شاءالله آن را به جایی برسانیم که در برنامه هفتم توسعه کشور هم به آن تاکید شده است.

چارچوبی که به آن عمل می‌کنیم، برنامه هفتم توسعه است

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: یعنی چارچوبی که ما می‌خواهیم به آن عمل کنیم، چارچوب برنامه هفتم توسعه است؛ موضوعی که هم مورد قبول دولت بوده که آن را پیشنهاد کرده است و هم از سوی مجلس تصویب شده است. پس از همه دوستان می‌خواهم تا برای رسیدن به گام‌های که باید برداریم، برنامه‌ریزی کرده تا آنها را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر‌هایی در دیدگاه‌های دوستان در خصوص ساختار‌هایی که در وزات صنعت، معدن و تجارت ادغام یا تجمیع شده، وجود دارد که طبیعی است، تصریح کرد: وقتی می‌توانیم برای کشور کاری کرده و بگوئیم قدمی را برای مردم برداشته‌ایم که همدیگر را تحمل کرده، مواضع‌مان را تعدیل و باهمدیگر همراه باشیم.

اتابک همچنین گفت: قطعا همراه بودن همگی، می‌تواند وضعیت وزاتخانه صمت را با حجم کاری بالا و مشکلات موجود، بهتر کرده و شرایط آن را قابل رقابت کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده