تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۴۹۸۷۱
سرویس خبر : انرژی
قاسمی؛

جذب ٢٠٠ میلیارد تومان تسهیلات برای پروژه آب و فاضلاب شهرضا

جذب ٢٠٠ میلیارد تومان تسهیلات برای پروژه آب و فاضلاب شهرضا
‌می‌متالز - نماینده مردم شهرضا و دهاقان گفت: ٢٠٠ میلیارد تومان تسهیلات جدید در بخش آب و فاضلاب شهرضا جذب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حبیب قاسمی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: از سال‌های ۶۷ و ۶۸ پروژه عملیات اجرایی فاضلاب شهرضا آغاز شده است ودر واقع حدود ۳۵ سال از شروع این پروژه گذشته و هنوز هم تکمیل نشده است.

قاسمی، بیان کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرضا از مسوولان که بار‌ها در مراجعات حضوری به دفتر نماینده مردم نیز مطرح شده، تکمیل پروژه فاضلاب است؛ مردم شهرضا آمادگی خود را برای هرگونه حمایتی در این زمینه اعلام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طرح فاضلاب شهرضا به مبلغ ٢٠٠ میلیارد تومان تسهیلات با عاملیت بانک ملی در تاریخ ۲۱ مرداد در سامانه تضامین دولت بارگزاری شد.

وی افزود: خدمات آب و فاضلاب از حیاتی و ضروری‌ترین نیاز‌های بشر است، این امر در کشور ما به دلیل اقلیم گرم و خشک و همچنین خشکسالی‌های گسترده جدی‌تر است و برای رفع نیاز‌های موجود از طریق دولت نیاز به جذب اعتبارات پروژه‌های متفاوت است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان بیان کرد: سال‌های زیادی از آغاز پروژه فاضلاب شهری می‌گذرد و متاسفانه تاکنون این طرح فقط حدود ۶۵ درصد پیشرفت داشته است. یکی از مطالبات به حق مردم این شهرستان تکمیل پروژه فاضلاب است که نیازمند توجه جدی مسئولین و دولت در تأمین اعتبار لازم می‌باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری سیستم بانکی این مبلغ تخصیص یافته هر چه زودتر واریز و منجر به جهش در ادامه طرح فاضلاب شهرستان شهرضا شود، هر چند با این اعتبار باز هم این پروژه تکمیل نمی‌شود و اعتبار دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ شهر کشور دچار تنش شدید آبی شده است، افزود: کاهش نزولات آسمانی در سال‌های اخیر و کاهش شدید سطح روان آب‌ها گواه این امر است، اما هنوز به‌خوبی این شرایط بحرانی توسط آحاد مردم درک نشده، زیرا مسوولان مربوط با هر روش ممکن سعی بر تأمین آب شرب مناطق شهری و جلوگیری از قطع و جیره‌بندی آب دارند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده