تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۹۸۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۶/۰۲

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
‌می‌متالز - قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۲۴۹۳ دلار و ۴ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافته، اما در آستانه یک کاهش هفتگی قرار دارد. دلار آمریکا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور در آستانه سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو افزایش یافته است. پاول در این سخنرانی سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست کاهش نرخ بهره ارائه خواهد داد.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۲۴۹۳ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۵ درصدی به ۲۵۳۰ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در روز سه‌شنبه به رکورد ۲۵۳۱ دلار و ۶۰ سنت رسیده بود، اما افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا قیمت این فلز گرانبها را یک درصد در این هفته پایین آورده است.

برخی تحلیلگران عقیده دارند پایین آمدن قیمت طلا از ۲۵۰۰ دلار موقتی است و همه چیز به نفع بازار فلزات گرانبهاست.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو آمریکا در روز پنجشنبه حمایت خود را از کاهش نرخ بهره در ماه آینده میلادی اعلام کردند.

تاجران حالا بر اظهارات پاول در نشسته سالانه جکسون هول تمرکز کرده‌اند و ۷۶ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در اجلاس ماه آینده میلادی ۲۵ واحد کاهش یابد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

صندوق طلای SPDR، بزرگترین صندوق طلای قابل معامله در بورس اعلام کرد دارایی‌های آن ۰.۱۳ درصد در روز پنجشنبه افزایش داشته است.

از طرف دیگر، مذاکرات صلح بین رژیم صهیونیستی و حماس با میان‌جیگری آمریکا در قاهره از سر گرفته شده و هدف آن پایان جنگ در این منطقه است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۹۰ درصد افزایش به ۲۹ دلار و ۷۴ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۶۲ درصدی به ۹۵۵ دلار و ۳ سنت رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده