تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۹۹۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس:

دولت چهاردهم بستر حضور مردم را در بازار سرمایه فراهم کند/ اگر نرخ تورم، ارز و سود بانکی در ثبات باشد سرمایه‌گذاران به بورس جذب می‌شوند

دولت چهاردهم بستر حضور مردم را در بازار سرمایه فراهم کند/ اگر نرخ تورم، ارز و سود بانکی در ثبات باشد سرمایه‌گذاران به بورس جذب می‌شوند
‌می‌متالز - محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تقویت بازار سرمایه ضرورت دارد، زیرا آمار‌ها نشان می‌دهد منابع در اختیار بخش خصوصی و مردم ۴۰ برابر منابع دولتی است.

به گزارش می‌متالز، «محمدرضا رضایی‌کوچی» با بیان اینکه هنوز برنامه مشخصی برای جذب و تجهیز منابع در اختیار مردم نداریم، گفت: بازار سرمایه همواره دغدغه جذب نقدینگی را از گذشته داشته است، اما وجود حجم بالای منابع و نقدینگی در دست مردم، هنوز نتوانسته‌ایم آنها را به صورت هدفمند از طریق بازار سرمایه‏ به نفع تولید تجهیز کنیم.

رضایی‌کوچی با تاکید بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها در بازار سرمایه، افزود: از دولت چهاردهم، به ویژه وزارت اقتصاد، انتظار می‌رود ضمن اعتمادسازی، بستر‌های لازم را برای حضور مردم در بازار سرمایه با هدف خرید سهام شرکت‌های تولیدی فراهم کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه زیرساخت‏‌های بازار سرمایه به عنوان یک بازار واقعی باید تقویت شود، توضیح داد: نباید اجازه داد منابع در اختیار بحش خصوصی به سمت بازارهایی، چون طلا، سکه، ارز یا مسکن بروند. تیم اقتصادی دولت مکلف است با اعتمادسازی مردم و سرمایه‌‏های خرد و کوچک در بازار سرمایه جذب کند.

رضایی‌کوچی تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع دولتی چاره کار این است که بخش خصوصی بیش از پیش در بازار سرمایه حضور یابد و منابع لازم برای اجرای پروژه‎های مهم را تامین کند.

او گفت: اگر شرایط کلان اقتصادی مساعد و نرخ تورم، نرخ ارز و نرخ سود بانکی در ثبات باشد، جذب سرمایه‌‎گذار به بازار سرمایه آسان‏‌تر خواهد بود، اما اگر شرایط کلان اقتصادی نامساعد و بی‌ثباتی در نرخ‌ها وجود داشته باشد، جذب سرمایه‌گذار دشوار خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده