تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۵۰۶۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وقت خرید سهام است؟ / نظر مثبت کارشناسان بازار سرمایه به برنامه همتی

وقت خرید سهام است؟ / نظر مثبت کارشناسان بازار سرمایه به برنامه همتی
‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر حتی ۳۰‌ درصد وعده‌هایی که دولت چهاردهم داده‌ است، اجرایی شود، می‌توان آینده خوبی را برای بازار سرمایه متصور شد.

به گزارش می‌متالز، «علی بهشتی‌روی» کارشناس بازار سرمایه در مورد وضعیت بازار سرمایه در این روز‌ها گفت: به‌ نظر می‌رسد باید منتظر رسیدن دامنه‌نوسان به حالت عادی بود و در صورتی‌ که ریسک‌های سیستماتیک و تنش‌های نظامی را پایان یافته در نظر بگیریم، به‌ نظر می‌رسد با آمدن دولت‌مردان جدید و انجام اصلاحات اقتصادی و ازبین‌رفتن ریسک‌ها، شرایط بهتری رقم بخورد و اگر حتی ۳۰‌ درصد وعده‌هایی که دولت چهاردهم داده‌است، اجرایی شود، می‌توان آینده خوبی را برای بازار سرمایه متصور شد.

بهشتی‌روی در مورد صحبت‌های وزیر اقتصاد و امور دارایی دولت چهاردهم در مورد اولویت دانستن ناترازی بودجه‌ نسبت به سایر مسائل اقتصادی گفت: کسری‌ بودجه به‌ معنای بیشتر‌بودن مصارف از منابع درآمدی سند بودجه‌ است و راه‌های درآمدی نمی‌تواند در کوتاه‌مدت ایجاد شود و برای اینکه تامین کسری‌ بودجه به بازار سرمایه آسیب نزند، باید اوراق‌ بدهی در بورس منتشر نشود و بدهی دولت با نرخ‌های جدید و بالاتر اضافه نشود. تامین کسری‌ بودجه از محل انتشار اوراق به‌ معنای تامین مالی از جیب مردم است که هم بازار سرمایه آسیب می‌بیند و هم در بلندمدت کسری بیشتری خواهیم‌ داشت.

در نهایت به نظر می‌رسد حل مساله کسری‌ بودجه در سطح کل سیستم حکمرانی باید حل شود، ابتدا باید در عرصه بین‌الملل تحریم‌ها را کاهش داد تا مطالبات بلوکه‌شده ما از سایر کشور‌ها وصول شود و سیستم پولی به جریان جهانی متصل شود و شرکت‌ها و صنایع کشور، صادرات پررونق‌تری داشته‌ باشند و به‌ طور طبیعی دولت هم می‌تواند از طریق درآمد ارزی حاصل از صادرات منتفع شود و این موضوع در حل مشکلات داخلی نیز کمک‌کننده است.

راه دومی که می‌تواند به‌ عنوان درآمدزایی عمل کند، افزایش نرخ دلار نیما و رسیدن آن به نرخ قیمت ارز در بازار آزاد باعث می‌شود صنایع انگیزه خوبی برای صادرات محصول خود داشته باشند و در کنار این امر، تسهیل مبادی صادراتی و گمرکی، می‌تواند در تامین کسری و ناترازی سند بودجه‌ کمک‌کننده باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین