تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۷
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۹۹۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

شرکت سرمایه‌پذیر صندوق سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در جمع فینالیست‌های جشنواره جهانی XR Awards

شرکت سرمایه‌پذیر صندوق سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در جمع فینالیست‌های جشنواره جهانی XR Awards
‌می‌متالز - ۲۰۲۴ شرکت سرمایه‌پذیر صندوق سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه به‌عنوان نخستین شرکت ایرانی، ضمن حضور در جمع برترین‌ها فینالیست جشنواره جهانی XR Awards ۲۰۲۴ شد.

به گزارش می‌متالز، یک شرکت دانش‌بنیان و سرمایه‌پذیر صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه برای اولین بار در تاریخ ایران موفق شد در معتبرترین جشنواره جهانی عرصه واقعیت افزوده، در کنار بزرگ‌ترین شرکت‌های مطرح جهان نظیر کوالکام، جزو ۱۰ فینالیست نهایی قرار گیرد.

حمیدرضا جمشیدی‌مقدم، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت دانش‌بنیان منشور فناوری آریان، با بیان اینکه صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر نقش حمایتی بسیار پررنگ و حائز اهمیتی در موفقیت این شرکت داشته اظهار کرد: شرکت‌کنندگان این رویداد از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال این حوزه هستند و به همین دلیل از آن به‌عنوان اسکار عرصه واقعیت افزوده یاد می‌شود.

وی افزود: محصولات ارسال‌شده از سراسر دنیا به این جشنواره بر اساس معیار‌های متفاوت و سخت‌گیرانه موجود بررسی می‌شود و در نهایت حدود ۱۰ شرکت به‌عنوان فینالیست‌های این رویداد معرفی می‌شوند. به‌تازگی اسامی فینالیست‌های XR Awards ۲۰۲۴ معرفی‌شده که این شرکت برای اولین بار از ایران جزو این فینالیست‌ها قرار گرفته است. نتایج و برگزیدگان نهایی طی جشنواره‌ای، ۵ دسامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آذرماه) سال جاری اعلام خواهد شد و ازآنجاکه رقبا و شرکت‌کنندگان این رویداد جزو شرکت‌های دنیا تراز اول هستند، این دستاورد بسیار بزرگ و قابل‌توجه است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: یکی از نکات مهم موردتوجه این جشنواره برای بخش «Education and train»، استفاده از راهکار‌های خلاقانه و نوآورانه است. در همین راستا این شرکت دانش‌بنیان با کمک فناوری واقعیت مجازی موفق شده محصولی را برای سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طراحی و تولید کند که تسهیلگر آموزش‌پذیران سازمان در تعمیرات گیربکس‌های اتوماتیک خودرو باشد. گیربکس اتوماتیک، تجهیزات پیچیده و گران‌قیمتی است که همه هنرآموزان قادر به استفاده از آن و در نهایت یادگیری تعمیر این محصول نیستند. به همین دلیل می‌توان گفت این محصول در راستای برقراری عدالت آموزشی و افزایش کیفیت آموزش طراحی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: به علت گران‌قیمت بودن این تجهیز، ممکن است عمده آموزش‌ها به‌صورت تئوری انجام شود که کیفیت آموزش را کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از این محصول علاوه بر اینکه امکان اجرای عملی این تعمیرات را برای فن‌آموزان فراهم می‌کند، کمک می‌کند این فرآیند بدون هیچ مخاطره‌ای انجام شود. مجموع ویژگی‌های این محصول باعث شده نمونه مشابه در سطح جهانی نداشته باشد. همین نوع فناوری نیز باعث ورود محصول و شرکت به جمع فینالیست‌های این دوره از اسکار XR شد.

جمشیدی گفت: مهم‌ترین هدف کلی این محصول این بوده است که بتوانیم بهترین کاربرد را به کمک این فناوری با بهترین روش پیاده‌سازی کنیم.

وی درباره پیچیدگی محصول نیز اظهار کرد: گیربکس اتوماتیک خودرو‌های هیوندا و کیا دارای حدود ۴۵۰ قطعه ریز است که مدل‌سازی، تصویرسازی و متحرک‌سازی و ارائه آن به کاربر، پیچیدگی بسیاری دارد. به همین دلیل مراحل تحقیق و توسعه این محصول افتخارآمیز از ابتدا تا انتها ۱۰ ماه طول کشیده و ۱۰ نفر نیز در انجام آن مشارکت جدی داشته‌اند.

گفتنی است شرکت منشور فناوری آریان از شرکت‌های سرمایه‌پذیر صندوق سرمایه‌پذیر خطرپذیر شرکتی فولاد مبارکه است که در پارک علم و فناوری خراسان رضوی مستقر است. این شرکت محصولات متنوعی در حوزه‌های AR/VR/XR در صنایع مختلف دارد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده