تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۴۹۹۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به حمایت‌های این شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین تصریح کرد:

فولاد مبارکه؛ پیشگام در تولید و پشتیبان مردم در رویداد‌های ملی و مذهبی

فولاد مبارکه؛ پیشگام در تولید و پشتیبان مردم در رویداد‌های ملی و مذهبی
‌می‌متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه همواره کوشیده به‌عنوان شرکتی مسئولیت‌پذیر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، هرجا مردم به کمکی نیاز داشته‌اند، چه امدادرسانی در زمان رخداد بلایای طبیعی و چه مناسبت‌های ملی و مذهبی، حضوری پررنگ داشته باشد و هر جا لازم بوده مشکلی را حل یا نیازی را رفع کند، داوطلبانه در صحنه حضور یافته است.

به گزارش می‌متالز، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، با بیان این مطلب اظهار کرد: این شرکت طبق روال سال‌های گذشته، هم‌زمان با پیاده‌روی اربعین حسینی، با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط، ازجمله ستاد اربعین وزارت صمت، استانداری اصفهان، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، سازمان پایانه‌های مسافربری و پلیس‌راه، اقدامات و برنامه‌های مهمی را در دستور کار خود قرار داده و تسهیل‌کننده سفر مردم در پیاده‌روی اربعین بوده است.

وی از حمایت مالی فولاد مبارکه برای تأمین امکانات رفاهی در مرز مهران به‌عنوان یکی از اقدامات یادشده نام برد و در این باره گفت: پیرو هماهنگی صورت‌گرفته و اعلام نیاز ستاد مرکزی اربعین، این شرکت مبلغ ۳۰ میلیارد ریال جهت اجرای ۱۰ هزار مترمربع سایبان و مه‌پاش در مرز مهران اختصاص داد.

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه، تسهیل انتقال زائران به مبادی خروجی از مرز‌های کشور و بالعکس با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل شرکت یکی دیگر از اقدامات این شرکت در این حوزه است. ازآنجاکه محدودیت در سرویس‌دهی به زائران محترم کربلای معلی مسئله‌ای است که زائران در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌اند، با بهره‌گیری از تجارب قبلی و ارتباطاتی که با مسوولان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، سازمان پایانه‌های مسافربری و پلیس‌راه برقرار شد، ضمن تشکیل کارگروهی از مدیران و کارشناسان این حوزه، برنامه‌ریزی مدونی جهت یاری رساندن به ناوگان حمل‌ونقل کشور و تسهیل در تردد زائران محترم صورت گرفت. در این زمینه و در گام نخست، برای دو وضعیت عادی و اضطراری، پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمد و مقرر شد برای فاز اول، بخشی از ناوگان ترابری شرکت و در فاز دوم نیز با ادغام کردن سرویس‌های ترابری کارکنان نوبت‌کار و روز کار و کسر بخشی از ساعت کاری همکاران روز کار، کل سرویس‌های مربوطه به این امر اختصاص یابد. به‌گونه‌ای که از روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه که عبور و مرور زائران با ترافیک بیشتری همراه شد، امکان اختصاص روزانه حدود ۱۲۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل استان فراهم گردید.

طیب‌نیا ادامه داد: تسهیل در بهره‌برداری از امکان ایجادشده و نظارت مؤثرتر بر این امر، با استقرار همکاران باتجربه شرکت در پایانه مسافربری اصفهان و با نظارت ناظران مقیم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان پایانه‌های مسافربری استان، بر اساس میزان حضور زائران و اعلام نیاز پایانه، اتوبوس‌ها در حال تخصیص و سرویس‌دهی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذشده و با همکاری سایر ارگان‌های یادشده، نظام توزیع کاملاً عادلانه‌ای در پایانه‌های استان اصفهان برقرار شده که چند ویژگی دارد: اولاً توزیع عادلانه اتوبوس بین تمامی تعاونی‌های مستقر در پایانه که باعث شده زائران مجبور نباشند لزوماً به یک تعاونی خاص مراجعه کنند و با شلوغی و ازدحام بیش‌ازحد مواجه شوند. ثانیاً طبق هماهنگی صورت‌گرفته به‌منظور ارائه سرویس‌دهی هرچه منظم‌تر و دقیق‌تر به زائران جهت بازگشت از مرز مهران، یک تیم شش‌نفره از همکاران ترابری در مرز مهران مستقر شدند تا با هماهنگی و نظم هرچه بهتر به زائران محترم سرویس‌دهی شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه حمایت از موکب‌های ایرانی مستقر در مرز‌های کشور، شهر نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی زائران یکی دیگر از اقدامات فولاد مبارکه در این زمینه بوده است، ادامه داد: این شرکت اقدامات مؤثری جهت حمایت مالی از موکب‌های ارائه‌دهنده خدمات به زائران محترم، جمعاً به ارزش ۱۵۷ میلیارد ریال (با احتساب ۳۰ میلیارد ریال بند اول) انجام داده که از آن جمله می‌توان به مواردی نظیر تأمین اقلام سرمایه‌ای مانند دستگاه یخ‌ساز، دستگاه بسته‌بندی آب آشامیدنی، سردخانه و ژنراتور برق، تهیه ملزومات و تجهیزات پزشکی موردنیاز زائران، تهیه اقلام و بسته‌های فرهنگی، تهیه اقلام موردنیاز جهت برپایی موکب در مرز‌های شرقی کشور و پذیرایی از زائرین پاکستانی و… اشاره کرد.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: همانند سال‌های گذشته، برنامه ویژه‌ای جهت تشرف ۳۱۳ نفر زائر اولی از مناطق محروم نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه سخنان خود با اشاره به مساعدت ۱۵۰ میلیون تومانی کارکنان فولاد مبارکه در پروژه «نذر آب» برای زائران کربلای معلی و روند خدمت‌رسانی فولاد مبارکه به مردم شریف در مسیر پیاده‌روی اربعین اشاره و تصریح کرد: آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد مکانیسم‌های اعزامی از اصفهان و حومه به مرز مهران تا تاریخ ۲ شهریورماه برابر ۸۱۲ سرویس بوده و با احتساب هر اتوبوس ۴۴ نفر در حدود ۳۵۸۲۸ نفر تا دوم شهریورماه با استفاده از ناوگان ترابری سنگین به کربلای معلی اعزام شده‌اند. به‌طور قطع با ادامه این روند میزان این خدمت‌رسانی به مردم شریف تا پایان حماسه پیاده‌روی اربعین بیشتر نیز خواهد شد. همچنین روزانه تعداد ۵۰ تا ۷۰ نفر از رانندگان پایه‌یکم فولاد مبارکه برای تقویت ناوگان ترابری در مسیر عزیمت به کربلای معلی و بالعکس اعزام شده‌اند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده