تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۹۹۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

کربن‌زدایی صنعت فولاد و کسری عرضه سنگ آهن خلوص بالا

کربن‌زدایی صنعت فولاد و کسری عرضه سنگ آهن خلوص بالا
‌می‌متالز - موج کربن زدایی که صنعت فولاد جهان را فراگرفته، بازار سنگ آهن را نیز به شدت تغییر خواهد داد. در دسترس بودن مواد اولیه و ملاحظات بخش هزینه، عوامل تعیین‌کننده اصلی در شکل دادن به تلاش کارخانه‌های فولاد در سراسر جهان برای انتقال به سمت فرآیند تولید با آلایندگی کربنی کمتر خواهد بود. با این حال، انتظار می‌رود یک شکاف حدود ۷۰ میلیون تنی بین عرضه و تقاضا در در بازار جهانی برای سنگ آهن درجه یک که برای پیشبرد کربن‌زدایی لازم است، پدیدار شود.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی واله انتظار دارد تولید فولاد در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰ از کمتر از ۱.۹ میلیارد تن در حال حاضر به حدود ۲.۰۹ میلیارد تن برسد. در حالی که انتظار می‌رود تولید فولاد چین به حدود ۹۷۰ میلیون تن برسد، کشور‌های آسیای جنوب شرقی از جمله هند و کشور‌های خاورمیانه و آفریقا احتمالاً شاهد تولید مجموعا حدود ۴۱۰ میلیون تنی خواهند بود. از سوی دیگر، تولید فولاد در اروپا، آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و سایر کشور‌ها ممکن است به حدود ۷۱۰ میلیون تن برسد.

تولید سنگ آهن واله در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۳۲۰ میلیون تن رسید و برای سال ۲۰۲۴ بین ۳۱۰ تا ۳۲۰ میلیون تن خواهد بود. شایان ذکر است که بیش از ۷۰ کشور به اهداف کربن زدایی متعهد هستند و صنعت فولاد حدود ۸ درصد از انتشار جهانی کربن را به خود اختصاص داده و برای کربن زدایی این صنعت به سرمایه گذاری حدود ۱ هزار میلیارد دلاری نیاز است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده