تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۰۰۰۶
سرویس خبر : انرژی
یک مقام مسوول خبر داد؛

راه‌اندازی ایستگاه سیار CNG برای زائران اربعین

راه‌اندازی ایستگاه سیار CNG برای زائران اربعین
‌می‌متالز - یک مقام مسوول گفت: ایستگاه سیار CNG، از تاریخ ۲۶ مردادماه با حضور در مرز خسروی فعالیت خود را شروع کرده است.

به گزارش می‌متالز، سوخت‌رسانی در پیک تردد در ایام خاصی نظیر عید نوروز، تعطیلات تابستانی و مراسم‌های مذهبی همچون عید مبارک فطر و اربعین حسینی همیشه از یکی از چالش‌ها بوده که با برنامه‌ریزی‌های دقیق، تلاش می‌شود کم‌ترین اختلال را در این بخش شاهد باشیم.

در ایام اربعین امسال، در یکی از پرترددترین مرز‌های کشور یعنی مرز خسروی، طرح ایستگاه سیار CNG برای اولین بار در کشور توسط یک شرکت دانش‌بنیان با همکاری وزارت دفاع و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اجرایی شدن و سوخت‌رسانی رایگان به خودرو‌های دوگانه سوز زائرین اباعبدالله الحسین (ع) انجام شده است.

مجید سالاری، مدیر واحد تبدیل این شرکت دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ایستگاه سیار CNG در سال ۱۴۰۱ در نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران، توسط جانشین وزارت دفاع و مدیرعامل پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی رونمایی شد و در طول این ۲ سال، با همکاری وزارت نفت و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح توانستیم، این طرح را بهبود دهیم و اکنون با اطمینان خاطر، ایستگاه سیار سی ان جی را در ایام اربعین حساس اجرایی کردیم.

سالاری با بیان اینکه ایستگاه سیار، پرکننده حلقه مفقوده گازرسانی به خودرو‌های گازسوز کشور است، گفت: ایستگاه سیار شامل ۱۲۰ عدد مخزن، یک عدد کمپرسور گاز و یک عدد دیسپنسر ۲ نازل و پایپینگ مهندسی شده توسط نخبگان جوان کشورمان، می‌تواند در هر نقطه از کشور، در کوتاه‌ترین زمان و هر شرایط آب و هوایی با کم‌ترین هزینه توزیع گاز سی ان جی را انجام دهد و در مواقعی که گاز ایستگاه سیار به اتمام می‌رسد، با حضور در جایگاه‌های سی ان جی، در مدت زمان ۲ ساعت تمام مخازن خود را پر کرده و مجدداً به محل مأموریت خود بازگردد.

وی افزود: همچنین در این ایستگاه سیار، یک تبدیل‌کننده گاز لوله‌کشی به گاز فشرده مخصوص استفاده در خودرو‌های گازسوز تعبیه شده است که با استفاده از گاز لوله‌کشی نیز می‌توان ایستگاه سیار را پر کرد. همچنین، این ایستگاه سیار می‌تواند به عنوان گازرسانی به روستا‌های دورافتاده یا مناطق صعب‌العبور نیز به هموطنان خدمت‌رسانی کند.

مدیر واحد تبدیل شرکت دانش‌بنیان توانا تصریح کرد: ایستگاه سیار CNG، از تاریخ ۲۶ مردادماه با حضور در مرز خسروی و قرارگاه مرکزی عاشوراییان وزارت دفاع فعالیت خود را شروع کرده است و تا تاریخ ۰۶ شهریورماه در منطقه خسروی، قصرشیرین و سرپل ذهاب خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: ایستگاه سیار گنجایش ۱۵ هزار لیتر آبی گاز سی ان جی را دارد و با این میزان می‌تواند به ۲۰۰ تا ۲۵۰ خودرو گاز طبیعی سی ان جی ارائه کند و همکاران ما به صورت ۲ شیفت صبح و شب به زائرین اربعین حسینی گازرسانی رایگان انجام دادند.

سالاری با اشاره به استقبال زائران از سوخت‌رسانی سیار CNG گفت: استقبال مردم از این پروژه ملی، با تعجب و تحسین همراه بوده است. زیرا تاکنون چنین طرحی در کشور اجرایی نشده بود.

وی افزود: ما توانستیم با همکاری پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و وزارت دفاع، ابتدا نقاط خلأ (عدم وجود ایستگاه گاز سی ان جی و یا ازدحام جمعیت) را شناسایی کنیم و در مدت این چند روز به خودرو‌های زائرین اربعین حسینی منطقه مرزی خسروی، خدمات رایگان ارائه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده