تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۵۰۰۰۷
سرویس خبر : انرژی
یک مقام مسئول اعلام کرد؛

احتمال عبور مصرف برق از ۷۵ هزار مگاوات

احتمال عبور مصرف برق از ۷۵ هزار مگاوات
‌می‌متالز - مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود روز شنبه سوم شهریور ۱۴۰۳ میزان مصرف برق در کشور از مرز ۷۵ هزار مگاوات عبور کند.

به گزارش می‌متالز بر اساس اعلام شرکت مدیریت تولید انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر)، «مازیار جمشیدی» مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: با توجه به افزایش دما در کشور پیش‌بینی می‌شود روز شنبه سوم شهریور ۱۴۰۳ میزان مصرف برق در کشور از مرز ۷۵ هزار مگاوات عبور کند.

جمشیدی ادامه داد: در هفته اول شهریورماه قرار داریم و افزایش دما همچنان ادامه دارد، به گونه‌ای که از امروز تا پایان هفته جاری شاهد افزایش دمای هوا و به نسبت آن افزایش میزان مصرف برق در کشور خواهیم بود.

وی افزود: امروز نسبت به شنبه و چهارشنبه هفته گذشته میزان مصرف برق در کشور حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود امروز میزان مصرف برق در کشور از مرز ۷۵ هزار مگاوات عبور کند.

جمشیدی در عین حال از هموطنان خواست تا با توجه به افزایش دما در کشور، با انجام امور ساده‌ای همانند استفاده از دور کند کولر‌های آبی و تنظیم دمای کولر‌های گازی بر روی ۲۴ درجه و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار، صنعت برق را در پایداری شبکه برق و تأمین برق پایدار یاری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده