تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۰۰۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار شهرستان اهر:

خام‌فروشی در معادن شهرستان اهر ممنوع است

خام‌فروشی در معادن شهرستان اهر ممنوع است
‌می‌متالز - فرماندار شهرستان اهر ضمن تاکید بر ممنوعیت خام‌فروشی در معادن این شهرستان گفت: فرآیند معادن باید در داخل این شهرستان انجام شود و معدن‌داران حق خام‌فروشی را ندارند.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل غنی‌زاده ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان شهرستان اهر افزود: معدن‌داران نباید برای منافع شخصی منابع طبیعی، زمین‌های کشاورزی و محیط زیست را تخریب نمایند بلکه باید با اجرای مراحل اصولی و قانونی اکتشاف، استخراج و… با ایجاد کارخانه و صنایع تبدیلی پایین دستی برای اشتغال و توسعه‌ی این شهرستان گام بردارند. 

وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر در کمربند جهانی معادن مس و طلا واقع شده است، گفت: وجود معادن در این شهرستان مهم و دارای ارزش افزوده فراوانی می‌باشد که باید برای ایجاد معدن همه قوانین و مقررات را اجرا کرد تا زمینه پیشرفت و توسعه مهیا شود.

غنی‌زاده از مشکلات اصلی شهرستان اهر را بحث کمبود آب برشمرد و افزود: با وجود بارش‌های مناسب در اوایل امسال متاسفانه همچنان با مشکل آب روبروهستیم و طبق نظر کارشناسان هواشناسی پاییز امسال نیز با کمبود بارش‌ها روبرو خواهیم بود و نیاز است همچنان در مصرف آب صرفه جویی شود. 

وی بیشترین تلفات و مصرف آب را در بخش کشاورزی شهرستان اهر عنوان کرد و گفت: با وجود ذخیره آب مناسب در پشت سد ستارخان باید اشاره کرد که این آب تنها برای آب شرب خانگی کافی می‌باشد و کشاورزان پایاب سد ستارخان همچنان با مشکل آب روبرو خواهند بود. 

غنی‌زاده از عواملی که باعث کاهش ذخایر آبی در بخش کشاورزی می‌شود را تکه تکه یا خورد کردن زمین‌های زراعی و باغی و برداشت غیر قانونی آب، کشت محصولاتی با مصرف آب زیاد برشمرد و بر لزوم رفع این مشکلات با کمک مردم و مسئولان ذیربط تاکید کرد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تولید برق در کشور نصف مقدار مصرفی است خواستار صرفه جویی در مصرف این انرژی در روز‌های آتی شد.

فرماندار اهر همچنین به نحوه تامین آب، برق و گاز معادن شهرستان اهر نیز اشاره کرد و افزود: برای مقابله با هرگونه ناترازی در بخش انرژی این شهرستان خصوصا در بحث آب نیاز است آب مورد استفاده معادن از آب نامتعارفی که از خروجی تصفیه خانه این شهرستان خارج می‌شود، تامین شود. 

غنی‌زاده در ادامه از برنامه‌ها و طرح‌های قابل افتتاح هفته دولت شهرستان اهر را تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار با امام جمعه، برپایی اردو در محل یادواره شهدای خدمت، تجلیل از کارمندان نمونه، اصلاح و بهسازی برق خیابان طالقانی (بازار) و توسعه شبکه برق شهری، احداث و بهسازی کانال آبیاری عمومی، روکش و آسفالت محور‌های اهر - مشگین شهر و اهر - کلیبر، مرغداری گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای، واگذاری پهنای باند و ارتقای تکنولوژی ۳ G - ۴ G سایت روستای قلعه ملک، روکش و آسفالت راه‌های روستایی، آبرسانی به ییلاقات با استفاده از انرژی خورشیدی، نصب و راه اندازی سایت جدید مخابرات روستای خرم آباد، توسعه و بهسازی برق و مسکن روستایی و ... عنوان کرد. 

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده