تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۴۶
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۰۱۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کوچکی‌نژاد:

تغییرات مداوم در قوانین ما را از پیش‌بینی‌پذیری در عرصه اقتصاد دور می‌کند

تغییرات مداوم در قوانین ما را از پیش‌بینی‌پذیری در عرصه اقتصاد دور می‌کند
‌می‌متالز - نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به درستی نتوانیم برنامه و پیش‌بینی‌پذیری لازم را در عرصه اقتصاد داشته باشیم، فعالان اقتصادی در کشور دچار آسیب خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، جبار کوچکی‌نژاد، با بیان اینکه سرمایه گذار در صورت عدم برنامه‌ریزی در اقتصاد از سرمایه‌گذاری روی برمی‌گرداند، گفت: پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد، در حقیقت شرایط پیش روی فعالان اقتصادی را ترسیم کرده و از هرگونه تصمیمات خلق‌الساعه جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیمات اقتصادی صحیح می‌تواند به پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد نیز کمک کند، افزود: همچنین سیاست ثبات اقتصادی باید به عنوان سیاست کلیدی و اساسی پیگیری شود، زیرا نبود تثبیت اقتصادی و کنترل نرخ ارز به عنوان متغیر کلیدی که تورم را دچار نوسانات می‌کند، مساله‌ای حائز اهمیت است و باید در این بخش به آن توجه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش‌بینی‌پذیری در علم اقتصاد یک اصل مهم قلمداد می‌شود، ادامه داد: اگر به درستی نتوانیم برنامه و پیش‌بینی‌پذیری لازم را در عرصه اقتصاد داشته باشیم، فعالان اقتصادی در کشور دچار آسیب خواهند شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تغییرات لحظه‌ای قوانین ما را از پیش‌بینی‌پذیری در عرصه اقتصاد دور می‌کند، ادامه داد: قوانین و آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه و لحظه‌ای آفت فعالیت‌های اقتصادی و پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد در کشور است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی موجب فرار سرمایه‌گذار خواهد شد که باید از این‌گونه مسائل جلوگیری کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده