تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۰۱۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تامین ۱.۵ میلیارد دلار ارز نیمایی برای صنایع معدنی

تامین ۱.۵ میلیارد دلار ارز نیمایی برای صنایع معدنی
‌می‌متالز - بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا انتهای مردادماه، ۲۸ میلیارد و ۳۵۴ میلیون دلار ارز مورد نیاز واردات را تامین کرده که یک میلیارد و ۹۱ میلیون دلار ارز از این رقم مربوط، هفته گذشته تامین شده است.

به گزارش می‌متالز، این میزان ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

در این مدت برای کالا‌های اساسی و دارو شش میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۵ میلیارد و ۲۲۳ میلیون دلار، برای خدمات ۷۱۵ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات شش میلیارد و ۱۶۷ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته است.

همچنین، تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل‌ونقل و خودرو» معادل ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل یک میلیارد و ۵۶۲ میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل ۷۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است.

این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۴۰۸ میلیون دلار، یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار، ۹۹۷، ۲۰۹، ۴۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۳۱ مردادماه سال جاری دریافت کرده‌اند. علاوه بر این گروه‌ها، هفت میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار ارز نیمایی و دو میلیارد و ۴۶۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده و در مجموع تامین ارز صنایع ۲۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار از طریق سامانه نیما و ارز صادارت در مقابل واردت انجام شده است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده