تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۱۰
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۱۷۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از ابتدای سال جاری تا ۱۹ شهریورماه عملیاتی شد:

۲۳ میلیارد دلار ارز صنایع تامین شد

۲۳ میلیارد دلار ارز صنایع تامین شد
‌می‌متالز - بانک مرکزی از ابتدای فروردین‌ماه تا ۱۹ شهریورماه امسال ۲۳ میلیارد و ۳۲۵ میلیون دلار ارز برای صنایع تامین کرده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از بانک مرکزی، از ابتدای فروردین‌ماه تا ۱۹ شهریورماه امسال ۲۳ میلیارد و ۳۲۵ میلیون دلار ارز برای صنایع تامین شده که مجموع ارز نیمایی و توافقی برای صنایع حمل و نقل و خودرو معادل ۴ میلیارد و ۶۶ میلیون دلار، معدنی معادل ۳ میلیارد و ۱۵۲ میلیون دلار، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید معادل ۲ میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار، شیمیایی و پلیمری معادل ۲ میلیارد و ۲۶۵ میلیون دلار، تجهیزات برق و الکترونیک معادل ۲ میلیارد و ۲۵۹ میلیون دلار و منسوجات و پوشاک معادل ۸۹۸ میلیون دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۲ میلیارد و ۳۹۷ میلیون دلار، «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۷۶۶ میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل یک میلیارد و ۵۴۳ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» یک میلیارد و ۶۸۴ میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل دو میلیارد و ۱۹ میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل ۸۵۱ میلیون دلار صورت گرفته است.

همچنین، صنایع «حمل و نقل و خودرو، معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید، شیمیایی و پلیمری، تجهیزات برق و الکترونیک و منسوجات» به ترتیب یک میلیارد و ۶۶۹ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳۸۶ میلیون دلار، یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار، ۵۸۱ میلیون دلار، ۲۴۰ میلیون دلار، ۴۷ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان ۱۹ روز شهریورماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید؛ تا تاریخ ۱۹ شهریورماه، سایر صنایع ۶ میلیارد و ۲۷۷ میلیون دلار ارز نیمایی و یک میلیارد و ۶۱۶ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده‌اند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده