تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۵۱۸۲۵
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل توانیر خبر داد؛

رشد ۸.۷ درصدی مصرف برق/ ۷۰۰ هزار مشترک بدمصرف داریم

رشد ۸.۷ درصدی مصرف برق/ ۷۰۰ هزار مشترک بدمصرف داریم
‌می‌متالز - مدیرعامل توانیر با بیان اینکه امسال رشد مصرف برق به ۸.۷ درصد رسید، گفت: در سراسر کشور ۷۰۰ هزار مشترک بدمصرف داریم.

به گزارش می‌متالز، «مصطفی رجبی‌مشهدی» مدیرعامل توانیر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه تابستان بسیار گرمی را سپری کردیم، گفت: امسال رشد مصرف برق به ۸.۷ درصد رسید که بر این اساس رشد تقاضا دوبرابر رشد متوسط مصرف در دهه گذشته بود به طوری که ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات به میزان تقاضا افزوده شد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد نیروگاهی احداث شود باید ظرفیت ۹ هزار مگاواتی داشته باشد که نیاز به ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: بر اساس اطلاعات دقیقی که از تخمین قبوض برق به دست آمده استفاده از کولر‌های گازی روند افزایشی داشته است.

رجبی‌مشهدی با اشاره به اینکه رکورد سال گذشته را ۴۷ بار پشت سر گذاشتیم که افزایش چشمگیری نسبت به مدت زمان مشابه داشته است، گفت: هنوز ما در محدوده تقاضای ۷۰ هزار مگاوات هستیم که در این شرایط نیازمند همراهی مشترکان هستیم البته ۳۱.۵ درصد از مشترکان مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند و پویش یا انرژی تا ۱۵ مهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع مشترکان پرمصرف هستند که ۱۰ تا ۲۰ برابر مصرف دارند که امسال علاوه بر اخطار قطعی برق و تذکر دریافت کردند؛ و می‌توانند به سه روش قطع برق نداشته باشند، کاهش مصرف، تأمین برق از انرژی‌های تجدیدپذیر که می‌تواند در محل مسکن باشد و یا از طریق تابلوی سبز تأمین کنند.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: مشترکان بد مصرف ۷۰۰ هزار نفر هستند که ۲ درصد از کل مشترکان می‌شوند.

وی ادامه داد: در تیر و مرداد این عدد به ۱۸ هزار مگاوات رسید و با توجه به اینکه نیروگاه‌های برق آبی برای کشاورزی و شرب هم مورد استفاده قرار می‌گیرند ناترازی برق به ۲۰ هزار مگاوات نیز رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده