تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۱۰
کد خبر: ۳۵۲۲۱۶
سرویس خبر : انرژی

شدت مصرف انرژی در ایران ۲ برابر متوسط جهانی است

شدت مصرف انرژی در ایران ۲ برابر متوسط جهانی است
‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق گفت: میزان مصرف انرژی خانگی در ایران ۱.۵ برابر ترکیه و ۲ برابر آمریکاست و سرانه مصرف انرژی در بخش خانگی ایران ۱.۶ برابر متوسط جهانی و به صورت کلی نیز شدت مصرف انرژی در ایران ۲ برابر متوسط جهانی است.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در بخش خانگی ایران به صورت ترکیبی از انرژی گاز و برق استفاده می‌شود گفت: هر گونه مقایسه میزان مصرف با سایر کشور‌ها باید با مقیاس کلی انرژی صورت گیرد.

️مدیرعامل توانیر در خصوص تامین مالی طرح‌هایی که قرار است در دولت چهاردهم برای آنها برنامه‌ریزی شود، گفت: طرح آنها در دست تهیه است؛ و تقریبا نهایی شده و الزامات و روش تامین مالی آن نیز در دست بررسی است که به‌زودی تدوین و سپس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ب️ه گفته وی، احداث حدود ۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه بخار برای تکمیل نیروگاه‌های گازی و تبدیل آنها به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در دست اقدام است؛ همچنین احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر مدنظر است که در فاز اولیه حدود ۱۰ هزار مگاوات پیش‌بینی و قرارداد این نیروگاه‌ها منعقد شده و فقط تامین مالی آنها از طریق صندوق توسعه ملی در دست پیگیری است.

م️دیرعامل شرکت توانیر در ادامه با بیان این که در حوزه هوشمندسازی پیش‌بینی شده تا حدود ۹ میلیون کنتور هوشمند با اولویت پرمصرف‌ها در دستور کار قرار گیرد، گفت: خرید کنتور‌های هوشمند از طریق سامانه‌های ساتب و برق من برای هر یک از مشترکان امکان‌پذیر است و مشترک پول را به طور مستقیم به کنتورساز پرداخت می‌کند. 

و️ی اضافه کرد: تعداد کنتور‌های هوشمند نصب شده به ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک رسیده و تقریبا بیش از ۱۰ درصد کنتور‌ها هوشمند شده و بیش از ۶۰ درصد مصرف برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند رصد و پایش می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده