تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۱۳
کد خبر: ۳۵۲۲۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عثمانی در تشریح جلسه کمیسیون برنامه و بودجه:

تکالیف خارج از بودجه‌ای صندوق توسعه ملی در جایی منعکس نمی‌شود/ تشکیل کمیته‌ای برای بررسی فعالیت‌های صندوق

تکالیف خارج از بودجه‌ای صندوق توسعه ملی در جایی منعکس نمی‌شود/ تشکیل کمیته‌ای برای بررسی فعالیت‌های صندوق
‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه این کمیسیون، با رئیس صندوق توسعه ملی را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، محمد قسیم‌عثمانی، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با رئیس صندوق توسعه ملی، گفت: رئیس صندوق توسعه ملی با حضور در جلسه کمیسیون، گزارشی در رابطه با منابع، مصارف و چالش‌های پیش روی صندوق توسعه ملی، ارائه دادند.

نماینده مردم «بوکان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای کمیسیون در این جلسه دغدغه‌های خود پیرو فعالیت صندوق توسعه ملی را مطرح کردند، ادامه داد: برخی از نمایندگان در این جلسه اذعان داشتند که ورودی‌های صندوق توسعه ملی به شدت کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر تعهدات صندوق سر جای خود باقیست و این خود یکی از چالش‌های جدی است که صندوق توسعه ملی با آن مواجه است.

عثمانی با بیان اینکه نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات گزارشی را در رابطه با چالش‌های صندوق توسعه ملی در جلسه مذکور ارائه کردند، ادامه داد: مسوولین صندوق توسعه ملی در این جلسه اذعان داشتند؛ تعدد تکالیف بر عهده صندوق، موجب عدم ایفای نقش و رسالت این صندوق شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این تکالیف هم در قالب تکالیف بودجه سنواتی و هم به صورت موردی است، بیان کرد: در این جلسه آقای غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی تاکید داشتند که حدود هفت و نیم میلیارد دلار تکالیف بودجه‌ای داشته و تقریباً ۶ تا ۷ میلیارد هم تکالیفی دارند که به صورت موردی و خارج از بودجه مطرح بوده و باید آن را پرداخت کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه تکالیف خارج از بودجه‌ای صندوق، تفریغ بودجه‌ای صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: این مساله به خودی خود یکی از چالش‌های جدی است و می‌تواند باعث عدم شفافیت در فعالیت‌های صندوق شود، چرا که عملکرد این بخش در هیچ‌جایی منعکس نمی‌شود.

عثمانی در ادامه با اشاره به جمع‌بندی جلسه فوق تاکید کرد: از این رو مقرر شد تا کمیته‌ای در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی شکل گیرد تا از این طریق برای صندوق توسعه ملی تدابیری اندیشیده شود چرا که صندوق توسعه ملی باید کار‌های کلان و عظیمی را در کشور انجام داده و به بخش خصوصی کمک کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده