تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۱۷۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صیدی:

کاهش ریسک در بازار سرمایه و افزایش اعتماد بحث اصلی سازمان بورس است

کاهش ریسک در بازار سرمایه و افزایش اعتماد بحث اصلی سازمان بورس است
‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس گفت: انشالله با صیانت از حقوق سهامداران بتوانیم به تشکیل سرمایه و کسب بازدهی مناسب بازار کمک کنیم.

به گزارش می‌متالز، صیدی رئیس سازمان بورس گفت: بازار سرمایه همه جای دنیا چالش‌های خاص خود را دارد. در بازار ما هم یک مقدار ریسک افزایش پیدا کرده است که بخشی از آن به سبب عدم قطعیت‌ها و عدم تعادل‌ها در اقتصاد است و بخشی هم به سبب تحولات پیرامون آن تحول است.

او افزود: بحث اصلی ما کاهش ریسک در بازار و افزایش اعتماد به بازار است و این موارد مقدمه تشکیل سرمایه را فراهم می‌کند. برای این که کشور بسیار نیاز دارد نرخ رشد سرمایه مثبت باشد و سهم بازار سرمایه در این بخش مقداری از بازار پول کمتر بوده انشالله با افزایش شفافیت ارتقای کارایی بازار، کاهش ریسک و صیانت از حقوق سهامداران بتوانیم به تشکیل سرمایه و کسب بازدهی مناسب از بازار کمک کنیم.

کاهش ۵۰ درصدی سود شرکت‌های بورسی 

در ادامه همتی، وزیر اقتصاد گفت: شرکت‌های بورسی تقریبا حدود ۵۰ درصد سودشان نسبت به دوره قبل کاهش پیدا کرده است. باید با کمک سایر اعضای دولت کاری کنیم که سودآوری شرکت‌های بورسی افزایش پیدا کند. افزایش بهره‌وری جز با تعامل رئیس سازمان بورس با بقیه اعضای دولت اتفاق نخواهد افتاد.

او افزود: بازگرداندن اعتماد مردم به بازار سرمایه، اولویت دولت چهاردهم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده