تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۵
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۱۷۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ارزش بازار گروه مالی صبا تأمین به ۵۳ همت رسید؛

سهم ۹۶ درصدی سود سهام از درآمد‌های عملیاتی "صبا"

سهم ۹۶ درصدی سود سهام از درآمد‌های عملیاتی
‌می‌متالز - میزان درآمد عملیاتی که گروه مالی صبا تأمین در مردادماه از بخش‌های سود سهام و سود فروش سرمایه‌گذاری شناسایی کرد برابر با مبلغ یک هزار و ۹۶۵ میلیارد تومان بود.

به گزارش می‌متالز، گروه مالی صبا تأمین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را برابر با ۱۸ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان اطلاع‌رسانی کرد، "صبا" میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری که در مردادماه به ثبت رساند مربوط به شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیر بورسی بود.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری گروه مالی صبا تأمین در مردادماه مربوط به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه بود، بهای تمام‌شده پرتفوی بورسی "صبا" بالغ‌بر ۱۶ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان بود و مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیربورسی برابر با ۲ هزار و ۹۸ میلیارد تومان بود.

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری گروه مالی صبا تأمین در پرتفوی بورسی در مقایسه با ماه گذشته ۱۸۰ میلیارد تومان (معادل ۳ درصد) افزایش پیدا کرد، ارزش بازار پرتفوی بورسی "صبا" در پنجمین ماه از سال جاری در شرکت‌های بازار سرمایه با ۵۳ هزار و ۳۶ میلیارد تومان به ثبت رسید.

میزان درآمد عملیاتی که گروه مالی صبا تأمین در مردادماه از بخش‌های سود سهام و سود فروش سرمایه‌گذاری شناسایی کرد برابر با مبلغ یک هزار و ۹۶۵ میلیارد تومان بود. از ابتدای سال مالی تاکنون نیز میزان درآمد تجمیعی به دست آمده از این بخش ۳ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان به ثبت رسید.

همان‌طور که بالاتر گفته شد گروه مالی صبا تأمین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال جاری در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۵۳ هزار و ۳۶ میلیارد تومان به ثبت رساند که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۲۲۰ درصدی را به همراه داشت.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی "صبا" مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» و «فلزات اساسی» با مبالغ ۵ هزار و ۹۴۷ میلیارد تومان و ۲ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان بود. "صبا" در این دوره بیشترین افزایش بهای تمام‌شده را در بخش فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط با ۱۸۸ میلیارد تومان به همراه داشت.

سهم ۹۶ درصدی سود سهام از درآمد‌های عملیاتی صبا+بورس نیوز
بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختصاص شرکت «سرمایه‌گذاری صدر تأمین» با ۱۶ هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان بود، همچنین «سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین» نیز با ۱۳ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در این دوره در اختیار داشت.

"صبا” با سرمایه ثبت‌شده ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی طی عملکرد ۳ ماهه در سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ از محل سود سهام محقق‌شده یک هزار و ۸۹۵ میلیارد تومان درآمد داشت و همچنین "صبا" از واگذاری سهام به سود ۶۷ میلیارد تومانی رسید.

همان‌گونه که گفته شد بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "صبا" در شرکت‌های غیربورسی برابر با ۲ هزار و ۹۸ میلیارد تومان بود، بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این دوره مربوط به «شرکت سنگ آهن مرکزی ایران» با یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان بود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده