تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۱۲
کد خبر: ۳۵۰۲۰۶

جابه‌جایی زائران اربعین در بخش ریلی تا ۸ شهریور ادامه دارد

جابه‌جایی زائران اربعین در بخش ریلی تا ۸ شهریور ادامه دارد
‌می‌متالز - مقام مسوول شرکت راه آهن گفت: اعزام قطار‌های فوق‌العاده در بخش حمل‌ونقل ریلی در مسیر خرمشهر- شلمچه تا ۰۸ شهریورماه ادامه دارد.

به گزارش می‌متالز، هم‌زمان با موج بازگشت زائران به کشور تمامی بخش‌های حمل‌ونقلی درگیر بازگشت زائران از پایانه‌های مرزی کشور به ویژه شلمچه و چذابه هستند که در این زمینه ناوگان حمل‌ونقل ریلی هم سعی کرده است از تمامی ظرفیت‌های خود برای جا به جایی زائران استفاده کند که در این زمینه یکی از مسوولان بخش حمل‌ونقل ریلی مسافری به باشگاه خبرنگاران گفت: طبق برنامه‌ریزی که انجام داده بودیم از تمامی ظرفیت‌های ریلی خود برای بازگشت زائران استفاده کرده و اقدام به اعزام قطار‌های فوق‌العاده از ابتدای مراسم اربعین کرده ایم که در این بخش اقدام به اعزام قطار‌های فوق العاده هم به صورت برنامه‌ای و هم فوق العاده به صورت رایگان کرده ایم.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی اربعین که از ۲۴ مرداد شروع شده تمامی قطار‌های فوق‌العاده از مشهد به کرمانشاه، تهران به کرمانشاه، مشهد به اهواز و مشهد به خرمشهر در نظر گرفته شده است، گفت: علاوه بر این در مجموع ۶۰۰ هزار صندلی در قالب هزار و ۱۰۰ رام قطار به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و برای انجام عملیات اربعین امسال هیچ افزایش قیمتی مانند سایر بخش‌های حمل‌ونقلی نداشته‌ایم.

این مقام مسوول راه آهن اظهار کرد: دو دستگاه ریل باس به صورت ۲۴ ساعته از ایستگاه خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه که حدود ۲۰ کیلومتر است اقدام به حمل رایگان مسافران می‌کنند. همچنین در برگشت هم زائران امام حسین (ع) از نقطه صفر مرزی به خرمشهر به صورت ریلی جابه‌جا می‌شوند.

وی گفت: خدمت‌رسانی به زائران اربعین در بخش ریلی از ۲۴ مردادماه آغاز شده و تا ۰۸ شهریورماه ادامه دارد و در این زمینه از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده کرده‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده