تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۵۰۲۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۶/۰۶

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
‌می‌متالز - قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۲۵۰۷ دلار و ۹ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، افزایش ارزش دلار قیمت طلا را در معاملات روز سه‌شنبه پایین آورده، اما خوشبینی سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و نگرانی در مورد بحران خاورمیانه مانع پایین آمدن بیش از حد قیمت طلا شده است.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۲۵۰۷ دلار و ۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۸ درصدی به ۲۵۴۳ دلار رسیده است.

شاخص دلار در برابر رقبایش افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر کرده است.

کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر تقریبا قطعی شده، اما بحث‌هایی در مورد میزان این کاهش وجود دارد که باعث شده سرمایه‌گذاران همچنان منتظر بوده و چشم به اطلاعات اقتصادی آینده آمریکا داشته باشند.

تاجران ۷۰ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره ۲۵ واحد کاهش یابد و ۳۰ درصد هم این احتمال وجود دارد که کاهش نرخ بهره ۵۰ واحد باشد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه سپتامبر وجود دارد.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به تقاضای بالا از سوی بانک‌های مرکزی و تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات اقتصادی و ژئوپلیتیکی، روند افزایش قیمت این فلز گرانبها ادامه داشته باشد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۳۲ کاهش به ۳۰ دلار و ۳۶ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۶۲ درصدی، ۹۵۷ دلار و ۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده