تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۳۴
کد خبر: ۳۵۰۲۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر سبد شرکت سبدگردانی کاریزما اعلام کرد:

اثر مثبت برنامه ارزی همتی بر بورس/ کاهش تعداد نرخ ارز خبر خوبی برای بازار سرمایه است/ درآمد شرکت‌های بورسی با اجرای ایده وزیر اقتصاد افزایش می‌یابد

اثر مثبت برنامه ارزی همتی بر بورس/ کاهش تعداد نرخ ارز خبر خوبی برای بازار سرمایه است/ درآمد شرکت‌های بورسی با اجرای ایده وزیر اقتصاد افزایش می‌یابد
‌می‌متالز - مدیر سبد شرکت سبدگردانی کاریزما اعلام کرد: برنامه وزیر اقتصاد مبنی بر کاهش تعداد نرخ ارز می‌تواند خبر خوبی برای بازار سرمایه باشد. اجرای این ایده در بلندمدت بر روند بازار سهام و فعالیت شرکت‌ها اثر مثبت خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، «امین دامچه» گفت: تصمیم دولت چهاردهم برای کاهش تعداد نرخ‌های ارز از جمله اقدامات مثبتی است که در دستور کار قرار گرفته و می‌تواند مزایایی را با خود به همراه داشته باشد.

او به اثر مثبت این اتفاق بر بازار سرمایه تاکید و اعلام کرد: در صورت اجرای هر چه سریع‌تر این برنامه شاهد اثرگذاری مثبت آن بر شرکت‌ها و افزایش درآمد شرکت‌های بورسی خواهیم بود.

خبر خوب برای اقتصاد

دامچه ادامه داد: کاهش تعداد نرخ ارز در اقتصاد می‌تواند خبر خوبی برای بازار سرمایه باشد، با این برنامه در بلندمدت شاهد اثرگذاری مثبت آن بر روند بازار سهام و فعالیت شرکت‌ها خواهیم بود.

مدیر سبد شرکت سبدگردانی کاریزما در ادامه به فروش ارز صادراتی با نرخ پایین در سامانه نیما اشاره کرد و توضیح داد: این تصمیم دولت جدید به نفع صادرکننده‌هاست و زمینه افزایش درآمد ریالی و حاشیه سود خالص شرکت‌ها را فراهم می‌کند.

کاهش فاصله نیما با نرخ بازار آزاد

او با تاکید بر کاهش فاصله نرخ ارز نیمایی و و بازار آزاد گفت: تا چند وقت گذشته شاهد فاصله ۵۰ درصدی نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد در کشور بودیم، اما اخیرا این فاصله به دلیل اقدامات صورت گرفته به حدود ۲۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

دامچه با اعلام اینکه این اتفاق نشان‌دهنده تصمیم سیاست‌گذار بر کنترل نرخ دلار آزاد و نیز رشد نرخ دلار نیمایی است، گفت: نرخ نیمایی به صورت روزانه و همسو با نرخ تورم بلندمدت کشور در حال افزایش است.

شرکت‌های صادرکننده، برنده اصلی

مدیر سبد شرکت سبدگردانی کاریزما با اعلام اینکه صنایعی که از میزان صادرات بالایی برخوردارند، نفع بیشتری را از این تصمیم وزیر اقتصاد خواهند برد، گفت: این اقدام دولت چهاردهم، معضل فروش ارز صادرکنندگان با نرخ پایین را برطرف کرده و به افزایش انگیزه صادرکنندگان برای صادرات محصولات منجر می‌شود.

او با اعلام اینکه کاهش تعداد نرخ‌های ارز در کشور باعث افزایش ارزآوری در کشور می‌شود، افزود: صنایعی مانند پتروشیمی و فلزات اساسی از بالاترین میزان صادرات و ارزآوری در کشور برخوردارند و این تصمیم وزیر با بیش‌ترین تاثیر بر این صنایع همراه خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده