تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۰۳۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

افت تولید فولاد در جهان

افت تولید فولاد در جهان
‌می‌متالز - آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد تولید فولاد خام جهانی برای ۷۱کشور که به انجمن جهانی فولاد (worldsteel) گزارش می‌دهند، در ژوئیه ۲۰۲۴ به ۱۵۲.۸‌ میلیون‌ تن رسیده که نسبت به ژوئیه ۲۰۲۳ کاهش ۴.۷‌ درصدی داشته است.

افت تولید فولاد در جهان

تولید فولاد خام بر حسب منطقه

به گزارش می‌متالز، آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که آفریقا در ژوئیه ۲۰۲۴، به میزان ۲‌میلیون تن تولید داشته که بیانگر افزایش ۴‌ درصدی نسبت به ژوئیه ۲۰۲۳ است. تولید فولاد آسیا و اقیانوسیه در این ماه معادل ۱۱۲.۷‌ میلیون‌ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته افت ۶.۴‌ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در ماه ژوئیه، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ۱۰.۸‌ میلیون تن فولادخام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال‌ ۲۰۲۳، افزایش ۵.۷‌درصدی داشته‌ است. سایر کشور‌های اروپایی در مدت مذکور ۳.۷‌ میلیون‌ تن تولید فولادخام داشتند که ۰.۶‌ درصد نسبت به ژوئیه ۲۰۲۳ افزایش داشته‌ است. همچنین تولید فولاد در خاورمیانه معادل ۳.۷‌ میلیون تن (با کاهش ۱۰.۱‌درصدی)، در آمریکای‌شمالی ۸.۸‌ میلیون‌ تن (با کاهش ۲.۴‌ درصدی) و در آمریکای‌جنوبی ۳.۷‌ میلیون‌ تن (با افزایش ۶‌ درصدی) گزارش شده‌ است.

رتبه‌های برتر تولید فولاد

در ماه ژوئیه چین با تولید ۸۲.۹‌ میلیون‌ تن فولاد، رتبه اول تولید را به خود اختصاص داده‌ است؛ گرچه تولید فولاد این کشور نسبت به ژوئیه ۲۰۲۳ کاهش ۹‌ درصدی را تجربه کرده‌است، پس از چین، هند با تولید ۱۲.۳‌میلیون‌ تن در جایگاه دوم، ژاپن با ۷.۱‌میلیون‌ تن در جایگاه سوم، ایالات‌متحده با تولید ۶.۹‌میلیون‌ تن در جایگاه چهارم و روسیه با تولید ۶.۳‌ میلیون تن در جایگاه پنجم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان قرارگرفتند. همچنین در این رده‌بندی، ایران با تولید ۱.۸‌ میلیون‌ تن فولاد در رتبه دهم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان قرارگرفته‌ است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده