تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۰۳۳۹
سرویس خبر : زمین شناسی

رشد ۱۷۳ درصدی سرمایه‌گذاری اکتشافی ایمیدرو

رشد ۱۷۳ درصدی سرمایه‌گذاری اکتشافی ایمیدرو
‌می‌متالز - مدیر اکتشاف ایمیدرو اعلام کرد: میزان سرمایه‌گذاری اکتشافی این سازمان در سال گذشته، ۱۷۳ درصد رشد یافت.

به گزارش می‌متالز، احمد فتاحی مجلج با بیان این مطلب گفت: ایمیدرو و شرکت‌های زیرمجموعه طی سال گذشته در حوزه اکتشاف، ۳۳ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد. این رقم در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بود.

وی افزود: ایمیدرو و شرکت‌های زیرمجموعه در سال گذشته، ۵۵۶ هزار متر حفاری اکتشافی انجام دادند. این رقم در سال ۱۴۰۱، حدود ۳۰۰ هزار متر بود که حاکی از رشد ۸۵ درصدی این بخش است.

مدیر اکتشاف ایمیدرو با اشاره به اقدامات این سازمان در بخش اکتشاف و توانمندسازی بخش خصوصی تصریح کرد: مشارکت در اکتشاف ۶ بلوک پهنه آباده جازموریان و بهرام گور و مشارکت در اکتشاف پهنه‌های قروه و بیجار استان کردستان، از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره آموزشی روش‌های نوین تجزیه نمونه‌های اکتشافی، تحلیل و پردازش داده‌های ژئوفیزیک زمینی و نیز برگزاری دوره آموزشی آشنایی با کانسار‌های سولفید توده ای، بخش دیگری از اقدامات ایمیدرو برای توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و مهارت‌های حرفه‌ای کارشناسان بخش اکتشاف بوده است.

اقدامات زیر بنایی ایمیدرو در توسعه اکتشافات

فتاحی مجلج درباره اقدامات زیر بنایی ایمیدرو در توسعه اکتشاف بیان داشت: این اقدامات شامل «به‌روزرسانی تعرفه خدمات اکتشافی (مشاوران) برای ارائه پیشنهاد به سازمان برنامه و بودجه» و همچنین، «طراحی و برنامه‌ریزی احداث انبار‌های مغزه در معادن مختلف با هدف حفظ و آرشیو مغزه‌های حفاری» است.

وی افزود: «تدوین برنامه‌های اجرایی طرح جامع اکتشاف سرب و روی کشور»، «تدوین فرآیند جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در فعالیت‌های اکتشافی» و «انجام فعالیت‌های مربوط به دبیرخانه فهرست بهای حفاری اکتشافی با محاسبات و تصویب تعدیل‌های فصلی و به‌روزرسانی فهرست ۱۴۰۳ برای ابلاغ و انتشار توسط سازمان برنامه و بودجه کشور»، از دیگر اقدامات مذکور است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده