تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۷
کد خبر: ۳۵۵۶۹۰
سرویس خبر : زمین شناسی
نماینده مردم هشترود و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داد:

برای تامین بودجه و نیروی انسانی مورد نیاز جهت توسعه اکتشاف با مجلس شورای اسلامی رایزنی می‌کنیم

برای تامین بودجه و نیروی انسانی مورد نیاز جهت توسعه اکتشاف با مجلس شورای اسلامی رایزنی می‌کنیم
‌می‌متالز - نماینده مردم هشترود و چاراویماق و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در دیدار خود از این سازمان بازدید انجام شده را بسیار ارزنده عنوان کرد و گفت: منطقه هشترود و چاراویماق واقع در استان آذربایجان‌شرقی دارای معادن زیادی است و عناصری از جمله طلا، سنگ‌ آهن، پوکه معدنی، کائولن و مس شناسایی شده است.

به گزارش می‌متالز، فرامرز شهسواری با بیان این‌که شناسایی و معرفی بیشتر معادن این منطقه نیازمند همکاری و فعالیت بیشتر سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور است، خاطرنشان کرد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته طی امروز متوجه شدم منطقه مابین سونگون و اهر دارای پتانسیل معدنی فراوانی است که برای تامین بودجه و نیروی انسانی مورد نیاز جهت انجام اکتشافات در این منطقه با مجلس شورای اسلامی رایزنی می‌کنیم به نحوی که برای کشور و منطقه موثر باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه هشترود و چاراویماق در آذربایجان‌شرقی دارای معادن بسیار غنی است، افزود: در حال حاضر چندین معدن در حال اکتشاف است و چندین معدن نیز در حال بهره‌برداری است که از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور تقاضا دارم که در شهرستان چاراویماق جای کار بسیار وجود دارد و این منطقه یکی از قطب‌های معدنی کشور است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضمن مذاکرات امروز قرار شد طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی پهنه هشترود-سونگون به زودی توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور آغاز شود که در صورت تحقق این امر شاهد تحول گسترده در معیشت مردم منطقه و توسعه اقتصادی کشور خواهیم بود.

شهسواری، ابراز امیدواری کرد که حقوق دولتی معادن جهت تامین رفاه برای مردم اختصاص یابد و انجام مطالعات اکتشافی در پهنه معدنی ذکر شده برای مردم آن مناطق به توسعه آبادانی منجر شود.

وی از آمادگی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی جهت حمایت از برنامه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور خبر داد و افزود: در بخش مدیریت بحران و بسیاری از مخاطرات طبیعی که سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به مطالعه و شناسایی آن می‌پردازد، آماده همکاری هستیم.

همچنین معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور گفت: این سازمان وظیفه تولید اطلاعات پایه زمین‌شناسی و داده‌های مربوط به مخاطرات طبیعی از جمله سیل، گرد و غبار، زلزله فرونشست‌و... را به عهده دارد.

دکتر علیرضا شهیدی افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور بخش فرآیند مطالعات علمی در حوزه زمین‌شناسی را انجام می‌هد که امید است با توسعه همکاری با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابزار‌ها و نیاز‌های قانونی و حمایتی برای تحقق اهداف این سازمان تامین شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با سیاست‌گذاری مناسب نقش اصلی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور را پررنگ‌تر از گذشته کرده و آماده هستیم ضمن حضور در کمیسیون عمران مجلس وظایف و برنامه‌های این سازمان را در بخش مخاطرات طبیعی ارائه دهیم تا موانع قانونی برطرف شود.

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور

عناوین برگزیده