تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۰۳۷۳
سرویس خبر : انرژی

بودجه‌ریزی عملیاتی سال ۱۴۰۹ در شرکت گاز محقق می‌شود

بودجه‌ریزی عملیاتی سال ۱۴۰۹ در شرکت گاز محقق می‌شود
‌می‌متالز - مدیر مالی شرکت ملی گاز بازنگری و تغییر ساختار سازمانی از بودجه‌ریزی مسوولیت هزینه و مرکز هزینه‌محور به بودجه‌ریزی عملیاتی در حوزه مدیریت مالی را ضروری دانست.

به گزارش می‌متالز به‌ نقل از شرکت ملی گاز ایران، «سیدمحمد حسینی» مدیر مالی شرکت ملی گاز با اشاره به لزوم بازنگری و تغییر ساختار سازمانی از بودجه‌ریزی مسوولیت هزینه و مرکز هزینه‌محور به بودجه‌ریزی عملیاتی در حوزه مدیریت مالی را ضروری دانست و سال ۱۴۰۹ برای رسیدن به بودجه‌ریزی عملیاتی برشمرد و اظهار کرد: در تلاش هستیم ساختار مالی در حوزه‌های شرکت ملی گاز و شرکت‌های تابع بازنگری و ساختار بودجه، با آغاز فرآیند بودجه‌ریزی عملیاتی متناسب شود تا نیل به اهداف سازمان در زمانی کوتاه‌تر تحقق یابد.

وی مدیریت اعتبارات و سیستمی‌کردن فرآیندهای مالی را بیش‌ازپیش مهم دانست و افزود: برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و متناسب‌سازی آن‌ها در شکلی واحد، دستیابی به اهداف سازمانی را در زمانی کوتاه‌تر محقق می‌کند.

مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه این نشست‌ها به‌ منظور آغاز فرآیند بودجه‌ریزی عملیاتی و بازنگری اصلاح ساختار عناصر هزینه و با هدف تأکید بر مدیریت اصولی منابع انسانی بر منابع مالی و دارایی‌های مشهود و نامشهود برگزار می‌شود، ادامه داد: تنها راه مقابله با ناترازی منابع که هم‌اکنون شرکت ملی گاز ایران با آن روبه‌روست، مدیریت صحیح و بهینه نقدینگی و پیشگیری از هزینه‌های اضافی و موازی، از طریق اجرای بودجه‌ریزی عملیاتی است.

حسینی مدیریت منابع مالی را راهکاری ضروری و مناسب برای کنترل دقیق فرآیندها و رفع ناترازی‌های مالی در شرایط کنونی خواند و گفت: شناسایی صرف وقت کارکنان برای انجام فعالیت‌ها و استفاده درست از منابع، اعم از مالی، انسانی و دارایی‌های فیزیکی، سازمان را به اهداف مورد نظر نزدیک‌تر و راه رسیدن به آن‌ها را هموارتر می‌کند و این مهم با پایش و کنترل در مرحله عملکرد محقق می‌شود.

وی دستاورد بزرگ بودجه‌ریزی عملیاتی را استفاده بهینه از منابع دانست و گفت: بودجه‌ریزی عملیاتی همچنین به ما کمک می‌کند منابع سازمانی در اختیار را به‌ درستی مدیریت کنیم و به‌ صورت کارا و اثربخش در مسیر بهره‌وری در سازمان به کار گیریم.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده