تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۵۰۳۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رونمایی از استراتژی جامع شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات

رونمایی از استراتژی جامع شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات
‌می‌متالز - استراتژی جامع شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در رویدادی با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره شرکت تجلی و معاونت برنامه‌ریزی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه و کارکنان شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات رونمایی شد. این استراتژی که به عنوان نقشه‌ راه آینده شرکت تلقی می‌شود، نقش کلیدی در موفقیت و رشد پایدار این مجموعه ایفا خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، استراتژی جامع شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، اولین شرکت پروژه‌محور کشور، به طور رسمی رونمایی شد.

«مرتضی علی‌اکبری» مدیرعامل شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» با تاکید بر اهمیت داشتن یک نقشه‌ راه جامع برای موفقیت هر سازمان، بر لزوم تدوین استراتژی برای شرکت تجلی به عنوان یک شرکت پروژه‌محور تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به محدودیت منابع مالی و ضرورت استفاده بهینه از آنها، داشتن یک استراتژی جامع و کامل می‌تواند به سودآوری مناسب برای همه سهامداران منجر شود.

استراتژی در شرکت، نقشه راه آینده

علی‌اکبری تصریح کرد: لازمه موفقیت هر سازمانی داشتن یک نقشه راه جامع یا به تعبیری همان استراتژی است. چرا که با داشتن یک استراتژی جامع و کامل می‌توان با استفاده از امکانات و منابع مالى على‌الخصوص منابع مالی محدود و شناخت پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری سودآوری مناسبی را برای همه سهامداران اعم از حقوقی و حقیقی به ارمغان آورد.

وی تاکید کرد: با اجرای موفق این استراتژی جامع، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گام بلندی در جهت تحقق چشم‌انداز خود برداشته است. این استراتژی، نقشه راهی روشن برای آینده‌ای پربار و موفقیت‌آمیز ترسیم کرده و نویدبخش رشد و توسعه پایدار شرکت در عرصه معدن و فلزات می‌باشد. قرار شد کارکنان با همدلی و تلاش مضاعف، در تحقق اهداف این استراتژی کوشا باشند. موفقیت این استراتژی، در گرو همکاری و تعهد همه اعضای خانواده بزرگ تجلی است.

مهم‌ترین اهداف «تجلی»

علی‌اکبری با اشاره به هدف‌ها و فرصت‌های پیش روی شرکت گفت: سرمایه‌گذاری یا مشارکت در معادن از اکتشاف تا بهره‌بردارى، شناسایى فرصت‌هاى سرمایه‌گذاری، تکمیل پروژه‌های در جریان، انجام مطالعات، تحقیقات، سرمایه‌گذاری در لجستیک، ارائه خدمات مرتبط با بازار سرمایه مهم‌ترین فعالیت‌های مجموعه تجلی به شمار می‌آید.

وی گفت: جمع‌آوری نقدینگی آحاد جامعه جهت سرمایه‌گذاری در حوزه معادن و فلزات از مهم‌ترین اهداف تجلی توسعه معادن و فلزات است و قرار گرفتن در بین سه شرکت بزرگ سرمایه‌گذار در زنجیره فلزات آهنی و غیرآهنی و اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده عناصر حیاتی معدنی در خاورمیانه چشم‌انداز اصلی شرکت محسوب می‌شود.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: تعریف وضعیت موجود، تعریف وضعیت مطلوب و چگونه از وضعیت موجود به مطلوب برسیم سه مولفه در استراتژی شرکت است. در انتخاب استراتژی با توجه به اهداف، منابع، فرصت‌ها و چالش‌ها بهترین استراتژی را برای رسیدن به هدف انتخاب می‌کنیم. وقتی که دائماً تهدید‌ها و فرصت‌های جدید ظاهر می‌شود استراتژی مانند قطب‌نما ما را به سوی هدف‌مان هدایت می‌کند.

نقش همکاری در موفقیت تجلی

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: وقتی در شرکت می‌خواهیم مدیریت استراتژیک داشته باشیم یعنی اول باید تفکر استراتژیک و سپس برنامه‌ریزی استراتژیک داشته باشیم در تدوین و اجرای استراتژی می‌خواهیم راحت‌تر دیده شویم، می‌خواهیم بیشتر زنده بمانیم و اولین باشیم و باید بدانیم کجا برویم و چگونه برویم.

وی در پایان افزود: اگر تجلی را موفق بدانیم همه همکاران و سهامداران در آن سهم داشتند. برای رسیدن به اهداف تعریف‌شده، ضمن اجرای استراتژی باید ارزش‌های بنیادی و تعهد اخلاقی را بیش از پیش پاس بداریم.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده