تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۰۵۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران در همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران»:

استراتژی مدون صنعت فولاد در کشور تدوین شود

استراتژی مدون صنعت فولاد در کشور تدوین شود
‌می‌متالز - رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران در پنل تخصصی «نقش تأمین مواد اولیه تولید و تجارت در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» گفت: باید استراتژی مدون صنعت فولاد در کشور تدوین شود تا بتوان در بازار‌های جهانی با توجه به آینده بازار فولاد رقابت کرد.

به گزارش می‌متالز، بهرام شکوری در دومین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «نقش تأمین مواد اولیه تولید و تجارت در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» اظهار کرد: به نظر من آن چیزی که مشکل اساسی است، نبود استراتژی توسعه صنعتی در کشور است که ما این استراتژی مدون را نداریم.

وی با بیان اینکه در قالب این استراتژی باید جانمایی شرکت‌ها، میزان تولید، روش تأمین مواد اولیه، تأمین زیرساخت‌های انرژی، بازار‌های هدف، تولید فولاد سبز، جهت‌گیری دنیا در زمینه تولید فولاد و... مشخص شود، ادامه داد: ما در کشور هدف‌گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را داریم و با توجه به توسعه‌های کشور‌های اطراف در این زمینه از بازار عقب می‌مانیم.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران افزود: امروزه تولید فولاد سبز به شدت مورد توجه قرار گرفته است و اگر نتوانیم رقابت کنیم همه سرمایه‌گذاری‌ها هدر خواهد رفت و با شرایط فعلی فقط می‌توانیم بازار داخل را تأمین کنیم.

وی در خصوص ظرفیت‌های اکتشافی معادن در کشور نیز ابراز کرد: تمام کشور پتانسیل‌های معدنی دارد که سنگ آهن نیز سهم خوبی دارد، اما اولین نیاز اکتشاف دسترسی به زمین است که سازمان منابع طبیعی، محیط زیست و وزارت صمت، کشور را محدود کرده‌اند و تنها ۸ درصد قابل دسترسی است و از این میزان ۱۸ درصد نیز دست سازمان انرژی اتمی است.

شکوری تصریح کرد: بر اساس آمار معاون وزیر صمت از ۱۰۰ پروانه استعلام بین یک تا چهار درصد جواب می‌گیرد و تنها ۲ درصد از معادن در دسترس فعالان صنعت فولاد است.

وی گفت: قوانینی را وضع می‌کنند که امکان دسترسی به زمین برای صنعتگران را به صفر می‌رساند و اگر می‌خواهیم توسعه‌ای در حوزه معدن اتفاق بیفتد باید تدوین استراتژی را مورد توجه قرار دهیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد

پرطرفدارترین عناوین