تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۳۶
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۵۰۵۷۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

دو نیروگاه خورشیدی شرکت ملی مس آماده بهره‌برداری شد/ برنامه‌ریزی برای تکمیل سبد تأمین انرژی طرح‌های توسعه‌ای

دو نیروگاه خورشیدی شرکت ملی مس آماده بهره‌برداری شد/ برنامه‌ریزی برای تکمیل سبد تأمین انرژی طرح‌های توسعه‌ای
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه صنایع ملی مس ایران گفت: مطالعات لازم برای احداث نیروگاه‌های بادی در دستور کار قرار دارد تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد تکمیل سبد تأمین انرژی مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای باشیم.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، «بابک اشجع» در خصوص پیشرفت پروژه نیروگاه‌های خورشیدی خاتون‌آباد و بنه‌یکه اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر با ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال طی مراحل پایانی بوده و تاکنون نیروگاه خورشیدی بنه‌یکه به طور کامل و با ظرفیت ۵ مگاوات و همچنین ۱۰ مگاوات از ظرفیت ۲۵ مگاواتی نیروگاه خورشیدی خاتون‌آباد به شبکه برق متصل شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان شهریورماه سال جاری پروژه مذکور به اتمام رسیده و نیروگاه‌های خورشیدی خاتون‌آباد و بنه‌یکه به طور کامل به شبکه سراسری متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه صنایع ملی مس ایران با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های انرژی در توسعه صنایع معدنی کشور تصریح کرد: آب و برق دو رکن اساسی توسعه هستند و خوشبختانه در شرکت ملی صنایع مس ایران، در کنار برنامه‌ریزی احداث نیروگاه‌های حرارتی، نگاه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد.

اشجع با تاکید بر مزایای استفاده از انرژی خورشیدی گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیون یورو و با هدف بهره‌گیری از پتانسیل و ظرفیت‌های انرژی خورشیدی در کشور و به ویژه استان کرمان اجرا شده است.

وی بیان کرد: استفاده از تکنولوژی پیشرفته سلول‌های خورشیدی دو رویه (Bifacial) با بازدهی بالا، در کنار بهره‌برداری از سیستم‌های به روز دنیا در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی ابتکار جدیدی در صنعت مس کشور محسوب می‌شود.

اشجع گفت: با بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها، گام مهمی در جهت تنوع‌بخشی به سبد انرژی شرکت ملی صنایع مس ایران برداشته خواهد شد. علاوه بر انرژی خورشیدی، مطالعات لازم برای احداث نیروگاه‌های بادی نیز در دستور کار قرار دارد تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد تکمیل سبد تأمین انرژی مورد نیاز طرح‌های توسعه و مجتمع‌های تولیدی باشیم.

منبع: مس پرس

عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد