تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۰۵۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
یحیی پالیزدار، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در پنل تخصصی «نقش ارتقای تکنولوژی و هوشمندسازی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

امروز یکی از اصلی‌ترین اکوسیستم‌های سخت‌افزاری در فولاد مبارکه ایجاد شده است

امروز یکی از اصلی‌ترین اکوسیستم‌های سخت‌افزاری در فولاد مبارکه ایجاد شده است
‌می‌متالز - ظرفیت‌های زیادی در شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که راه استفاده از این ظرفیت‌ها، ایجاد اکوسیستم نوآوری و فناوری در شرکت‌های صنعتی است، به‌طوری که برای این اکوسیستم برنامه زمان‌بندی بلندمدت در نظر گرفته شود و این اکوسیستم تحت تاثیر تغییر مدیریت‌ها نباشد.

به گزارش می‌متالز، فولاد مبارکه در بیش از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان، بیش از هزار میلیارد تومان و در حوزه تحول دیجیتال نیز در ۱۵ شرکت به‌میزان ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده که شامل بخش‌هایی نظیر رباتیک، هوش مصنوعی، پایش مانیتورینگ و لیزر بوده است.

محصولات شرکت‌های فعال در حوزه تحول دیجیتال در حال حاضر در فولاد مبارکه مورد استفاده قرار گرفته‌اند و می‌توان گفت امروز یکی از اصلی‌ترین اکوسیستم‌های سخت‌افزاری در فولاد مبارکه ایجاد شده است. این شرکت در حوزه‌های تحول دیجیتال و اقتصاد چرخشی برنامه‌ریزی کرده و خود را به سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها محدود نکرده، به‌طوری که در ۱۳ استان کشور ازجمله تهران، خراسان رضوی، قم، آذربایجان شرقی و کرمان با پارک‌های علم و فناوری در تعامل بوده و سرمایه‌گذاری کرده است.

فولاد مبارکه در حال حاضر ۷۰ میلیارد تومان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گرنت دارد و این میزان گرنت در دانشگاه‌ها حدود ۶۰ میلیارد تومان است. چالش کنونی در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها این است که این شرکت‌ها تنها در صورت اتصال به شرکت‌های بزرگ، امکان بزرگ شدن دارند. ما معتقدیم که شرکت‌های دانش‌بنیان امکان صادرات فنی و مهندسی دارند و از شرکت‌های بزرگ می‌خواهیم آنها را حمایت کنند تا بزرگ‌تر شوند.

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین