تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۵۰۷۳۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با ورود دستگاه قضا

بهره‌برداری معدن مس در قلعه‌گنج از سر گرفته شد

بهره‌برداری معدن مس در قلعه‌گنج از سر گرفته شد
‌می‌متالز - رییس دادگستری قلعه گنج در جنوب کرمان از ورود دستگاه قضایی برای حل مشکلات و موانع پیش روی معدن مس در این شهرستان و آغاز فعالیت مجدد آن خبر داد و گفت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری این معدن در منطقه رَمِشک، زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۳۰۰ نفر فراهم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی مهدیان‌فر به همراه دادستان عمومی و انقلاب قلعه‌گنج روز شنبه در نشست با سرمایه‌گذار و جمعی از اهالی شهر رمشک از توابع این شهرستان اظهار کرد: مسوولان و سرمایه‌گذاران این معدن نیز بایستی نسبت به تکالیف و مسوولیت‌های اجتماعی خود در قبال مردم منطقه پایبند باشند، زیرا این شهرستان از لحاظ زیرساخت‌های شهری دارای محرومیت‌های زیادی است.

طی چند ماه گذشته به دلیل اختلافات ملکی میان برخی ساکنان محلی و مسوولان معدن (بخش خصوصی)، فعالیت اکتشاف و بهره‌برداری این معدن متوقف شده بود که پس از برگزاری چند جلسه مشترک میان مسوولان دستگاه قضایی و اجرایی با اهالی شهر رمشک، علمای اهل تسنن و سرمایه‌گذاران، این مشکل رفع شد و معدن مجدد فعالیت خود را آغاز کرد.

رییس دادگستری قلعه گنج همچنین با بیان اینکه اولویت استخدام در معدن مس این شهرستان بایستی نیرو‌های بومی منطقه با حفظ تعادل و تساوی در پذیرش از بین اقوام و مذاهب مختلف باشد، افزود: با جدیت پیگیر مطالبات اهالی شهر رمشک هستم و تا حصول نتیجه نیز این پیگیری‌ها ادامه دارد.

وی قانون را فصل الخطاب دانست و تاکید کرد: همه باید به قانون احترام بگذارند و اگر در اجرای قانون تخلفی از سوی کسی صورت گیرد به طور قطع دستگاه قضایی بدون اغماض با قانون‌شکنان برخورد خواهد کرد.

رییس دادگستری قلعه گنج در عین حال در ادامه خواستار همکاری بیشتر مردم با پروژه‌های اقتصادی در این منطقه شد و عنوان کرد: هرکجا شاهد مشارکت و همکاری مردم در انجام کار‌ها بوده ایم نتیجه آن توسعه و پیشرفت آن شهر را در پی داشته است.

مهدیان‌فر از اقدامات دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، اعضای شورای تامین، سربازان گمنام امام زمان (عج) و علمای اهل سنت که در حل مشکلات و موانع پیش روی این واحد تولیدی کمک کردند قدردانی کرد.

مرکز شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب شهر کرمان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده