تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۵۰۷۳۲
سرویس خبر : زمین شناسی

اکتشافات معدنی در بشاگرد هرمزگان ۳۵ درصد افزایش یافت

اکتشافات معدنی در بشاگرد هرمزگان ۳۵ درصد افزایش یافت
‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از افزایش ۳۵ درصدی اکتشافات معدنی در شهرستان بشاگرد این استان طی چهارماه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، خلیل قاسمی روز شنبه افزود: اکتشاف مواد معدنی در چهار ماهه ابتدای سال‌جاری با ۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به بیش از ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسیده است که در سال گذشته این میزان پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده است.

وی از رشد ۶۳ درصدی در حوزه اکتشافات هرمزگان خبر داد و گفت: در پهنه بشاگرد در شمال استان و همچنین غرب بندرعباس، کار‌های اکتشافی خوبی انجام شده است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان توضیح داد: در چهار ماهه نخست امسال، سه فقره معدن در این استان احیا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

قاسمی اضافه کرد: همچنین در سال جاری ۱۳ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد صدور گواهینامه اکتشافات معادن نیز با رشد ۶۲ درصدی به ۱۳ فقره رسیده است، بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری ناشی از صدور این گواهی‌ها ۱۸۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۸۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رییس سازمان صمت استان هرمزگان به رشد تولیدات در برخی صنایع نیز اشاره کرد و افزود: در چهار ماهه سال جاری، در تولید آهن اسفنجی رشد ۱۱ درصدی، آلومینیوم رشد هشت درصدی، صنایع غذایی رشد سه درصدی، صنایع سلولزی رشد ۶۰ درصدی و صنایع شیمیایی رشد ۳۵ درصدی را شاهد هستیم.

وی در خصوص صادرات غیرنفتی در استان هرمزگان افزود: هدف‌گذاری این سازمان برای پایان سال جاری بیش از چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است که تاکنون ۲۵ درصد از این هدف محقق شده که با اضافه شدن تولیدات واحد‌های جدید، امیدواریم از این رقم عبور کنیم.

قاسمی همچنین به رشد صدور پروانه بهره‌برداری معدنی اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه امسال ۱۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است که سرمایه‌گذاری ناشی از صدور این پروانه‌ها نیز با ۲۰۹ درصد رشد به ۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال رسیده است.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان تاکنون موفق به کسب رتبه دوم در صدور مجوز‌های تاسیس صنعتی در سال ۱۴۰۳ شده که این امر نشان دهنده ظرفیت بالای این استان در جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده