تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۵۱۳۷۶
سرویس خبر : زمین شناسی

افزایش هزینه کشف معادن در استرالیا طی ژوئن تا آگوست ۲۰۲۴

افزایش هزینه کشف معادن در استرالیا طی ژوئن تا آگوست ۲۰۲۴
‌می‌متالز - آمار منتشر شده از سوی اداره آمار استرالیا از افزایش هزینه کشف معادن در استرالیا در سه ماه اخیر حکایت می‌کند. براین اساس مجموع هزینه‌های اکتشاف معدنی استرالیا در طول سه ماه ژوئن تا آگوست ۲۰۲۴ با رشد ۱۱.۶درصدی نسبت به سه ماه مارس تا آوریل به ۱.۰۲ میلیارد دلار استرالیا رسید.

به گزارش می‌متالز، هزینه اکتشافات معدنی کشور در استرالیا در سه ماهه ژوئن تا آگوست افزایش یافت. بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی اداره آمار استرالیا هزینه اکتشاف معدنی در این کشور در طول سه ماه ژوئن، جولای و آگوست ۲۰۲۴ در مجموع به ۱.۰۲ میلیارد دلار استرالیا رسید که ۱۱.۶ درصد نسبت به سه ماه مارس، آوریل و می‌بیشتر است چرا که استرالیایی‌ها در طول ماه‌های مارس تا می‌سال ۲۰۲۴ حدود ۹۰۹.۶ میلیون دلار استرالیا برای کشف معادن جدید هزینه کردند. در مقابل آمار‌ها از کاهش ۶.۹ درصدی هزینه اکتشافات معدنی استرالیا در ژوئن تا آگوست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ حکایت می‌کند. در این میان مقامات استرالیای جنوبی با افزایش بیش از شش درصدی بودجه کشف معادن در طول سه ماه ژوئن تا آگوست بیشتر از سایر مناطق در استرالیا برای پیدایش معادن جدید هزینه کردند و در مجموع ۷۵.۹ میلیون دلار استرالیا صرف کشف معادن در مناطق استرالیای جنوبی طی سه ماه اخیر شد.

جزئیات آمار‌های منتشر شده در رابطه با هزینه اکتشاف معادن توسط اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد مخارج کشف معادن در مناطق جغرافیایی جدید در این کشور در طول ماه‌های ژوئن تا آگوست با ۹.۴ درصد یا ۲۶ میلیون دلار استرالیا رشد به ۳۰۳.۳ میلیون دلار استرالیا افزایش یافت. در مجموع هزینه کشف معادن در مناطق جدید در این کشور در سال ۲۰۲۴ با یک درصد افزایش به ۱.۳۱ میلیارد دلار استرالیا رسید و استرالیایی‌ها بیش از همیشه به دنبال کشف معادن جدید به ویژه معادن فلزات اساسی، سرب، روی و لیتیوم در کشور خود هستند.

کاهش سالانه هزینه کشف معادن در استرالیا

وارن پیرس، رئیس انجمن شرکت‌های معدنی و اکتشاف استرالیا (Amec) اعتقاد دارد نتایج دلگرم‌کننده‌ای از کشف معادن جدید در استرالیا در طول سال میلادی جاری منتشر شده است. ولی شرکت‌های فعال در این حوزه همچنان نیازمند سرمایه گذاری در بخش اکتشاف مواد معدنی هستند تا معادن را برای آینده کشف کرده و اشتغال و رشد صنعت استرالیا حفظ شود. به اعتقاد اعضای انجمن شرکت‌های معدنی و اکتشاف استرالیا، فعالان در حوزه معدن و صنایع این کشور در سه ماه آخر سال ۲۰۲۴ به سرمایه بیشتری نسبت به سه ماه اخیر جهت کشف معادن جدید نیاز دارند تا پروسه پیدایش معادن در سال ۲۰۲۴ با ثبت رکوردی جدید در استرالیا به پایان برسد. در مقابل آمار اداره آمار استرالیا از کاهش حدود شش درصدی هزینه‌های سال به سال اکتشاف معادن در این کشور حکایت می‌کند، تاجایی‌که هزینه‌های سالانه اکتشاف معدن در مناطق جدید طی یک دوره پنج ساله از سال مالی ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۵۰ درصد افت پیدا کرده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده